Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 08.01.2020, 15:07
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.849
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja J_Pe Näytä viesti
Ei ole nappulaa. Pikkusen olen kyllä eri mieltä kanssasi. Lisätään tähän omakin mielipide, niin ei kaikille jää yksipuolista kuvaa autosta (offtopiccia, tiedän). Itse olen rullailut omalla CR-V:llä 60 tkm ja em. HR-V:llä melkein samanmoisen matkan. Kertaakaan en ole saanut perää ylikuumaksi, vaikka välillä on tullut ajeltua paikoissa, joihin ei välttämättä olisi ollut ehkä järkevää mennä. Ihan on päässyt etenemään siellä missä muutkin vajavaiset nelikot. Omasta mielestä renkaat ratkaisee etenemiskykyä aika pitkälti. Nuissa on tärkeä käyttää Hondan omaa DPSF-öljyä. Jos käytetään jotain muuta, niin silloin perä ääntää, luistaa tai ei toimi. Liekkö näissä sinun huonoissa kokemuksissa kyse tästä. Olen vaihtanut öljyt molempiin talven liukkailla, jotta peräöljyt on saanut suditettua lämpimämmäksi. Sen lisäksi vielä ajot nosturin päällä pyörät ilmassa. Syksyisin ollaan käyty kaverin reilu 1,5 t traileri-veneyhdistelmä nostamassa kuiville. Kyllä siinä takasetkin löi tyhjää betonilla, kun kölirullan tappi kiilautui betonilaattojen väliin ja esti nousemisen.
Tuo millä minä ajelin oli koeajo auto. Oisko mittarissa ollut joku 2000km? HR-V:llä olen kanssa testaillut ja sillä on päästy täsmälleen samaan lopputulokseen. Se neliveto ylikuumeni lumella ja lopetti toiminnan. Sit se toimii taas kun se jäähtyy. Noiden jälkeen ei ole paljon ollut mielenkiintoa kokeilla Hondan nelivetoja. Sitä en tiedä onko ne myöhemmin parantanut sitä öljyä siellä? Kait ne öljyt sinne pitää vaihtaa jossain välissä? Kaikenlaista nelivetoista peliä on ajeltu ja kyllä surkein neliveto on löytynyt Hondasta. Sit on tosiaan nuo juutuuben videot.. Nekin vähän puoltaan, että Hondan neliveto on vain avustava. Se ei ole oikea neliveto ja silloin kun sitä tarvisi niin se ei toimi.

Tosin jostain muistan lukeneeni Hondan päivittäneen tuota neliveto järjestelmää paremmaksi. Ilmeisesti haldex pohjaiseksi? Mutta se oli tyyliin vm. 2013 -> tai jotain. Tuota paranneltua versioo en ole testannut.
Vastaa lainaten