Viestiketju: BJ45 projekti
Näytä yksittäinen viesti
  #81  
Vanha 10.11.2019, 20:23
Radis:n Avatar
Radis Radis ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.03.12
Sijainti: Inkoo
Viestit: 344
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mika_T Näytä viesti
Mie olen säätäny kyllä hammaskosketuksen ennen kuin olen mitään rymppejä tai stefoja laittanu paikalleen.
Tuurissaan sen pinionin saa purkaa monta kertaa että kosketus sattuu kohdalleen.

Vasta sitten kun hammaskosketus on hyvä niin olen lappanut krympin ja stefan sinne väliin ja kiristänyt sitten sen esijännityksen laakereille.

Samoten laakerit menee paikalleen ihan käsipelillä kun niitä lämmittää ~100 asteeseen, Huom ei yli!
No minä sovellan tässä tämän videon ohjeita:

https://www.youtube.com/watch?v=1dOdeMdswc8&t

Mun perässä ei ollut tuota pinionin sisemmän laakerin "master shimmiä", jolla pinionin hammaspyörän aksiaalista etäisyyttä laustaspyörään nähden säädetään. Ja eikös tuo krimppiholkki säädä ainoastaan pinionin uloimman ja sisemmän laakerin välistä etäisyyttä, jolloin sen krimppantumisella ei pitäisi olla suurta vaikutusta hammaskosketukseen? Toki kun pinionin laakerit kuluu, ja krimppiä kiristetään uudelleen, puristuu pinionin hammaspyörä lähemmäksi kardaanin laippaa.

Tarkoituksena on siis säätää ainoastaan lautaspyörän sivuttaista etäisyyttä pinionin hammaspyörään nähden. Nähtäväksi jää onnistuuko. Se selviää sitten seuraavalla kerralla, kun menen talliin.

Viimeksi muokannut Radis : 10.11.2019 20:29
Vastaa lainaten