Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 24.08.2019, 21:51
Akrapovic Akrapovic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.11
Sijainti: Tuulos
Viestit: 79
Post

Jenkki Pick-up oston perustelua puolisolle


Tarvitseeko sitä edes perustella? No jos ei puolisolle, niin tarviiko perustella itselleen miksi "minä tarvitsen juuri tämän ylihintaisen romun nyt!"
Ostokiima voi joskus päästä pahaksi..

Auton ostaminen ei saisi kuulemma olla täysin tunnepohjainen ostopäätös. Järkeenkäypä syy hankkia auto on se että sitä tarvitsee. Työmatka pitenee, perheenlisäystä tulee, vanha auto katollaan siinä soramontun nurkalla ja kone leiponut ym ym. Syitä on niin monta kuin on autoille ostajia maailmassa.
Tietenkään siinä autossa ei ole mitään kiihottavaa jos pelkin järkiperustein ostetaan se "budjettiin sopiva, appiukon hyväksymä ja taloudellinen perhekippo, joka ei erotu cittarin parkkikselta".
Minulla ei ole pakottavaa tarvetta hankkia uutta autoa, mutta kiima painostaa..

Sitten asiaan(vihdoin)
Olen kuolannut ja haaveillut jenkki pick-upista jo jonkin aikaa. Pitkä hytti, iso moottori ja pieni vero (kevyt kuorma-auto) on ollut näissä märissä unissani. Budjettikin jää alle kympin, joten - 90 luvun vehkeistä olisi kyse.

Voisitteko te, arvon palstalaiset, herätellä minut tästä ostokiimasta tai saattaa lähemmäs ostopäätöstä!? auttakaa täydentämään listaa. Antakaa järki ja tunnepohjaisia syitä hankkia tai pysyä kaukana näistä.
Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta.

Alle olen kerännyt listaa hyvistä ja huonoista puolista, mitä ison auton kanssa saattaisi olla;

+Etulyöntiasemassa peuran, mäyrän, corollan tai muun pienriistan kanssa kohdatessa
+Tilava sisältä ja ulkoa, lavalle mahtuu mopot ja romut
+Pieni vero
+Kyrväkäs

-Kulutus
-kevyt-kuorkilla vetäminen vaatii ajokorttiin nappulaa
-nopeus rajoitettu
-D.I.Y mieheltä vaatii isoja vehkeitä

En ota kantaa siihen että mikä on paras ja ainoa vaihtoehto, GM, Ford, Dodge, kaikilla on omat hyvät ja huonot puolet. Nyt haen niitä yhdistäviä tekijöitä


Viimeksi muokannut Akrapovic : 25.08.2019 07:20
Vastaa lainaten