Viestiketju: Musta "Hilux"
Näytä yksittäinen viesti
  #56  
Vanha 05.02.2018, 20:57
Hcet:n Avatar
Hcet Hcet ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.07.15
Sijainti: Tampere
Viestit: 667
Perusasetus

Isojen pyörien taika tuli koettua ja ensimmäinen murroskin tuli napsautettua.
Helpossa paikassa meni ja käytännössä tyhjäkäynnillä. Ihmeen pitkään olivat murrokset kestäneet ne kuitenkin olivat blueprintin valmistamat noin 30€ murrokset ja kyllä tämä auto on ihan kaasuakin saanut



No samalla kun murroksen vaihdon takia piti alkaa kääntöpäitä avaamaan ajattelin että nyt on oikea aika pistään eteen tuo jo yli puolivuotta motivaatiota hyllyssä hakenut murikka. Murikassahan on lockrightin palalukko ja eteen tämä nyt tuli laitettua joten murrosmurskaa on oletettavasti luvassa jatkossakin
Pitäsi vain keksiä jokin näppärä keino tarkastaa tuo renkaiden kääntyminen. Luulen että tuon edeltävän murroksen tappoi liika kääntyvyys. Jonkin ohjeen mukaan maksimi olisi 30 astetta ja mitä yritin jotenkin katsoa niin minulla nuo kääntyvä enemmän...
Mielenkiinnolla odotan kuinka tuo nyt käyttäytyy metsässä. Takana kemppi ja edessä palalukko
Voi toimia hyvinkin ja tämän kanssa kun ei tarvitse maantieominaisuuksia murehtia.
Peräöljyt sai jättää yön yli valumaan uudelle murikalle. Tuolla pihalla touhutessa on tuo peräöljykin näillä keleillä mukavan "notkeaa" valutella.



Samalla kun tuli auton alla temuttua sain vihdoin aikaan alkaa perehtymään nurkissa pyöriviin tuplanivelkardaaneihin. LN65 alkuperäinen kardaanin jako on 60*68 ja minulla olevissa oli 62*70 eli ne eivät suoraan sopineet paikalleen. Tiedä sitten minkä kardaaneita ovat? Toinen oli alkuperäisen kardaanin mittainen eli minule lyhyt ja toinen taas minullekin aivan liian pitkä. Jatkoin tuosta lyhyemmästä sitten sopivan mittaisen. Mietin ensin jos olisi itse porannut laippaan uuden jaon, mutta cros4wd:n kautta sai kätevästi valmiin laipan missä oli jaot 60*60/60*68/62*70. Laippa kiinni ja nyt on oikeanlainen kardaanikin edessä.



Myös vanhan vanhan vinssin moottori kärysi ja varaosia en oikein mistään keksinyt joten päätin lopulta sijoittaa uuteen. CFlineltä löyty passeli runva passeliin hintaan. Vinssihän istui käytännössä suoraan vanhalle paikalle, mutta hieman joutui tukirautoja poistamaan ja muokkaamaan kun tämä uusi vinssi oli leveämpi kuin vanha eikä mahtunut vanhan rakoon. Täytyy tuo vinssin paikka tehdä kokonaan uusiksi vaikka syylärin siirron yhteydessä. Nyt tuli tehtyä kyllä nopeinta ja ruminta reittiä. Ei motivoinut tuossa -16 asteen pakkasessa enempää ropata.
Samassa yhteydessä päivitin vaijerin naruun ja kyllä se tuntui mukavemmalta käsitellä jo tossa kelalle pyörittäessä. Uusi vinssikin on aivan eri planeetalta kuin vanha väsynyt ja tautisen hidas Ramsey.



Viikonloppuna pääseekin sitten koeponnistamaan uutta pakettia.

Viimeksi muokannut Hcet : 05.02.2018 21:01
Vastaa lainaten