Viestiketju: LandCruiser VS Pajero
Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 06.11.2017, 14:16
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Tää on kyllä mielenkiintoinen ikuisuuskysymys... Mikä auto on pitkällä juoksulla paras/edullisin/kestävin?

Jos olisi vielä kesällä kysytty niin olisin kyllä hehkuttanut oman 120-sarjan Land Cruiserin aika korkealle.
Syksyn mittaan onkin sitten tullut palikkaa vaihdettua reilusti... Mm. vetonivel, molemmat ylätukivarret (joista toinen katkesi irtipoikki...), jarrulevyt, takakoiranluut yms.

No kilsoja on kuitenkin jo 437tkm joista itse ajanut 200tkm erittäin huonoilla teillä eli en kuitenkaan pidä ko. remontteja isoinakaan asioina. Tärkeämpää on ollut että autossa on kuljetuskapasiteettia ja etenemiskykyä kelillä kuin kelillä.

Pajeroa olen vuosien varrella muutamaan kertaan harkinnut mutta aina on jotenkin jäänyt fiilis "köyhän miehen Land Cruiserista"... En osaa oikein sanoa mistä ko. fiilis johtuu.

G-Mersuja 2 kpl omistaneena yhdyn em. mielipiteeseen keskimäärin todella ylihintaisesta kulkineesta, poislukien vanhemmat hyvin säilyneet yksilöt kuten tuo mun vanha, nykyisin Ippe69:n hoivassa uuteen kukoistukseen päässyt, yksilö...

Summa summarum:
Nykyinen LC on tällä hetkellä myynnissä ja uskon vakaasti että siitä joku saa vielä hyvän auton yhdeksi 200tkm jaksoksi ainakin.
Itselle mieluisin vaihtoehto tilalle ajon ja käytön puolesta olisi ehdottomasti 150 sarjan LC mutta en mitenkään näe ko. mallista pyydettyjen >40k€ hintojen olevan millään lailla järkevän rajoissa joten Pajeroakin voisi taas yrittää harkita...
Vastaa lainaten