Näytä yksittäinen viesti
  #11  
Vanha 14.07.2016, 12:42
Porvoon Hilma Porvoon Hilma ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.12
Sijainti: Sipoo
Viestit: 2.426
Smile

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti Näytä viesti
menneisyydessä kun olin hitsarina eräässä verstaassa niin seinällä oli taulu. tätä ohjetta olen itse pyrkinyt noudattamaan, saa osia jos tarvitsee ja ei voi konetta syyttää jos homma ei toimi

" ei ole olemassa huonoja hitsareita, toisilla on vaan paremmat koneet "
KEMPPI

onhan toki muillakin merkeillä toimivia koneita. huonoa konetta ei kannata edes ostaa, menee hermo ja rahat hukkaan jos laitteet ei toimi. jos on käytössä voimavirtaa niin ehdottomasti sellainen kone, jos pitää olla kompaktin kokoinen ja konetta pitää siirrellä niin niin sitten valovirtakone. ydinjätelankakoneet on yhtä suuri huijaus kuin lonflifehuolto-ohjelmat autoille.

kaveri toi pajalle kempin minarcmig 170 adaptiven. parsin sillä yhden 245 volvon leimakuntoon keväällä, on aivan loistava kone 0.6mm langalla tuollaisiin ruostehommiin. ja kyllä sillä vähän paksumpaankin pystyy, tosin 4mm-> ottaa mielummin käyttöön vanhan ja todella painavan 465A telvinin. ruostehommiin on tämän kokemuksen jälkeen aika iso kynnys lähteä muunlaisella koneella 170 adaptiven jälkeen, tässä iässä ei enää suumemmin osaa nauttia ruosteisten autojen turaamisesta. tällä koneella epämukava työ muuttui nautinnoksi. se on paljon se.

tästä esm. piemempi adaptive järkevästi, ellei ole jo mennyt.

http://www.nettikone.com/kemppi/minarc-140/1533372
Kiitoksia kommenteista. Arvostan erityisesti alan ammattilaisten kommentteja. Siis niitä , jotka on ihan oikeasti hitsannut eikä vaan turannut jotain minä en ole hitsannut vielä mitään.

Kaikesta päätellen tähän hitsaushommaan pätee ihan sama kuin kaikkeen muuhunkin. Halvalla ei saa hyvää. Kaikenlaisia ydintäytelankakoneita näyttää olevan alkaen 139€ ja sitten on n. 500€ Telwinin tollainen http://www.motonet.fi/fi/tuote/78969...tsauskone-150A.

Tän jälkeen alkaakin jo olla Kemppi 170 minarc mig evo, jolloin pakeetti maksaakin 1000€ + kun laittaa maskit, pullot ja muut härpäkkeet siihen päälle. Ei toki vielä takaa että osaisin yhtään hitsata, mutta ainakin olisi kunnon laitteet.

Gallupin tähänastinen tulos on mielestäni seuraava:
-älä osta ydinjätelankakonetta
-älä osta halpaa
-hanki Kemppi

Tuosta Telwinin dualista oisko kellään mitään ajatuksia?
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat.
Vastaa lainaten