Näytä yksittäinen viesti
  #106  
Vanha 28.04.2016, 17:28
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu Näytä viesti
4500h/200d= 22,5h/d tää normi 5pv/viikko.
Ja melken meen salettiin että sunkin auton on vapaat pidettävä.
Eli ei liiku jokapäivä.

Mun käsityksen mukaan vuoronpituus on 12h/d tai vähemmän.....
Ja jos liikkuu 12h/d niin nsiitä ei tuu 4500 tuntia......

Todellisuudessa lukema on paljon pienempi........
Sorry.



Kuinka moni muu kuin taksi laskee työmatkatkin tuloksi (tosin teidän tapauksessa negatiiviseksi).....?????
Ei kovin moni.....kun niistä ei saa korvausta.......
Normi kansalainen matkustaa työpaikalleen ilman korvausta......
Ja tohon hinnoitteluun......on vaan mennyt ylihintaiseksi........
Asiakas maksaa vaan sitä kun se istuu takapenkillä.......
Ei auton paluumatkasta........Ainakin omalla alueella..........
Mä ainakin olen sitä mieltä että maksetaan vain palvelusta.......
Paluu kyyti on sitä jos sen käyttää......mutta siitä ei pitäisi joutua maksamaan jos sitä ei käytä.......
Ja sääntely tekee tän mahdolliseksi.

Ja näin lopuksi mun villiveikkaus.......
Luvat vapautuu ja taksin alv pompsahtaa normi 24%:iin.
Tän myötä hinnat tippuu......ajot lisääntyy kun ihmiset alkaa käyttään takseja. Tosin taksien määrä lisääntyy......Yksittäisen auton ajot voi vähentyy tän seurauksena mutta kaikkien ajojen kokonaismäärä lisääntyy.
Ja kaiken kukkuraks Suomalian valtio kerää huomattavasti suuremman verotulon......
Kyl sun pitäis kuule lähtee valtiovarainministeriksi kun on tuo matikka noin lujaa hallussa.

Ihan vain tiedoksi että nimenomaan asiakas maksaa siitä kun se istuu siellä takapenkillä kuljetettavana.Taksi ei laskuta asiakasta erikseen siitä että ajaa tyhjänä asemalle.. ullatus ullatus....
Taksi on nimenomaan liikenteellinen palvelumuoto, laskutamme asiakasta siitä että hän tilaa taksilta henkilökuljetuspalvelun. Jos tuntuu kalliilta niin menee bussilla, valinta on asiakkaan.
Paluukyydistä, kun palaat samalla taksilla takaisin ilman että päästät taksin pois käytöstäsi niin ullatus ullatus, paluumatka kuuluu hintaan ilman korvausta kun ollaan toimialueen ulkopuolella. Kerroit ajaneesi taksia aiemmin niin tämän pitäisi olla tiedossa sinulla entisenä kuskina.
Tylsänä kertauksena, taksien taksat päättää edelleen valtioneuvosto, eivät taksit/taksiliitto. Valita sinne.

ALV kannan muutos vaatii lakikäsitteyn ja eduskunnan hyväksynnän. ALV-kannan nosto nostaa suoraan taksin kilometriveloitusta, eli ei todellakaan laske hintaa kuten virheellisesti luulet.
Vastaa lainaten