Näytä yksittäinen viesti
  #104  
Vanha 28.04.2016, 15:02
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Sullakin laskukonees vikaa.......


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Pääkaupunkiseudulla operoivan taksiauton keskimääräinen myynti vuositasolla ei liene edes 30 €/h, ja tunteja n. 4500.

Noin niinkuin laskelmien pohjiks.
4500h/200d= 22,5h/d tää normi 5pv/viikko.
Ja melken meen salettiin että sunkin auton on vapaat pidettävä.
Eli ei liiku jokapäivä.

Mun käsityksen mukaan vuoronpituus on 12h/d tai vähemmän.....
Ja jos liikkuu 12h/d niin nsiitä ei tuu 4500 tuntia......

Todellisuudessa lukema on paljon pienempi........
Sorry.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Pee HysssTTT, ei saa pilata ideologiaa paljastamalla heti ettei Keisarinnalla olekkaan uusia vaatteita...
Halvemmalla taksi kulkee kuin es. putkimies autonsa kanssa ja tilauksesta paikalla.
*Jäkä jäkä* .. kaveri omistaa putkifirman ja kun soitin joulun alla toivottaakseni hyvää joulua (ja samalla kysyin paria pikku juttua miten tehdä) niin kertoi olevansa menossa jonnekkin Viitasaaren taakse öljykattilakeikalle kun ei muualta saatu ukkoa töihin. Oli kuulemma asiakas todennut tämän tulevan kalliiksi mutta kun ei muutakaan voinut niin pakkorako...
ELi jos putkimiehillä on varaa heittää koko joulunpyhät vapaalle niin ne ne vasta rahaa takoo eikä tarvii ostaa ku vanha hiace ja Biltemasta vähän työkaluja...

SE mikä minulla jäi pahasti korvaan soimaan oli juurikin ministerin vertaus maantiestä ja sen infran yhtiöittämisestä kun sitä verrattiin puhelinoperaattoreihin jotka "pärjäävät" omillaan. Ministeri totesi kysyttäessä paljonko tämä tulisi maksamaan asiakkaalle kuukaudessa niin vastaus oli epämääräinen "paljonko olisit valmis maksamaan eri paketeista"
Toteutessaan tuo liikenneinfran yhtöittäminen käytännössä rapauttaisi yksityisautoilun tässä maassa ja se että nyt kun tieverkko on käytännössä maankattava _ja jo_ verovaroin rakennettu aiemmin ja ylläpito suoritettu verovaroista, niin nytkö pitäisi "ostaa" ajo-oikeus tielle jonka rakennuttamiseen olen jo osallistunut verovaroin.
Kiitos EI

Siihen minä en usko että kokonaisverotus kevenee yhtään jos tieverkko yhtiöitettäisiin ja liikenteen verotusta kevennettäisiin.
Koska lypsylehmästä on luovuttu??? Minä vain kysyn?
No ei koskaan, tuo on vain yksi maksuerä lisää autoiluun eikä yhtään mitään muuta.

Kumma juttu että liikennöinnistä kerättyjä verovaroja ei ole korvamerkitty infran ylläpitoon.
Kertoo vain siitä miten helppo lypsylehmä auto valtiolle on tässä maassa.
Kuinka moni muu kuin taksi laskee työmatkatkin tuloksi (tosin teidän tapauksessa negatiiviseksi).....?????
Ei kovin moni.....kun niistä ei saa korvausta.......
Normi kansalainen matkustaa työpaikalleen ilman korvausta......
Ja tohon hinnoitteluun......on vaan mennyt ylihintaiseksi........
Asiakas maksaa vaan sitä kun se istuu takapenkillä.......
Ei auton paluumatkasta........Ainakin omalla alueella..........
Mä ainakin olen sitä mieltä että maksetaan vain palvelusta.......
Paluu kyyti on sitä jos sen käyttää......mutta siitä ei pitäisi joutua maksamaan jos sitä ei käytä.......
Ja sääntely tekee tän mahdolliseksi.

Ja näin lopuksi mun villiveikkaus.......
Luvat vapautuu ja taksin alv pompsahtaa normi 24%:iin.
Tän myötä hinnat tippuu......ajot lisääntyy kun ihmiset alkaa käyttään takseja. Tosin taksien määrä lisääntyy......Yksittäisen auton ajot voi vähentyy tän seurauksena mutta kaikkien ajojen kokonaismäärä lisääntyy.
Ja kaiken kukkuraks Suomalian valtio kerää huomattavasti suuremman verotulon......
Vastaa lainaten