Näytä yksittäinen viesti
  #103  
Vanha 28.04.2016, 14:09
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.155
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Paljonko tavallinen kansalainen olisi valmis maksamaan kuukaudessa liikkumisen palveluista ? Kuinka moni on tutustunut tähän MaaS palveluajatukseen ?

Eli maksat xxx € / kk ja saat ajella, kulkea, käyttää laajakaista jne.

Vastineeksi oman auton pito kallistuisi, koska tällainen nerokas kaikille avoin liikkumisen ja matkaketjutusten yhdistävä rajapintaoperaattori tottakai olisi liikeyritys jonka ideoloGiaan ei mahtune yksitysautoilu ja sooloilu...

Nyt tässäkin ketjussa huomataan, kuinka huomio keskittyy tavallaan ihan muuhun kuin oleelliseen, eikä nähdä sitä todellista, uhkaa tai mahdollisuutta.

Pee HysssTTT, ei saa pilata ideologiaa paljastamalla heti ettei Keisarinnalla olekkaan uusia vaatteita...
Halvemmalla taksi kulkee kuin es. putkimies autonsa kanssa ja tilauksesta paikalla.
*Jäkä jäkä* .. kaveri omistaa putkifirman ja kun soitin joulun alla toivottaakseni hyvää joulua (ja samalla kysyin paria pikku juttua miten tehdä) niin kertoi olevansa menossa jonnekkin Viitasaaren taakse öljykattilakeikalle kun ei muualta saatu ukkoa töihin. Oli kuulemma asiakas todennut tämän tulevan kalliiksi mutta kun ei muutakaan voinut niin pakkorako...
ELi jos putkimiehillä on varaa heittää koko joulunpyhät vapaalle niin ne ne vasta rahaa takoo eikä tarvii ostaa ku vanha hiace ja Biltemasta vähän työkaluja...

SE mikä minulla jäi pahasti korvaan soimaan oli juurikin ministerin vertaus maantiestä ja sen infran yhtiöittämisestä kun sitä verrattiin puhelinoperaattoreihin jotka "pärjäävät" omillaan. Ministeri totesi kysyttäessä paljonko tämä tulisi maksamaan asiakkaalle kuukaudessa niin vastaus oli epämääräinen "paljonko olisit valmis maksamaan eri paketeista"
Toteutessaan tuo liikenneinfran yhtöittäminen käytännössä rapauttaisi yksityisautoilun tässä maassa ja se että nyt kun tieverkko on käytännössä maankattava _ja jo_ verovaroin rakennettu aiemmin ja ylläpito suoritettu verovaroista, niin nytkö pitäisi "ostaa" ajo-oikeus tielle jonka rakennuttamiseen olen jo osallistunut verovaroin.
Kiitos EI

Siihen minä en usko että kokonaisverotus kevenee yhtään jos tieverkko yhtiöitettäisiin ja liikenteen verotusta kevennettäisiin.
Koska lypsylehmästä on luovuttu??? Minä vain kysyn?
No ei koskaan, tuo on vain yksi maksuerä lisää autoiluun eikä yhtään mitään muuta.

Kumma juttu että liikennöinnistä kerättyjä verovaroja ei ole korvamerkitty infran ylläpitoon.
Kertoo vain siitä miten helppo lypsylehmä auto valtiolle on tässä maassa.
Vastaa lainaten