Näytä yksittäinen viesti
  #95  
Vanha 27.04.2016, 23:39
H_Nietu H_Nietu ei ole kirjautuneena
Banned
 
Rekisteröitynyt: 28.02.04
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 1.994
Perusasetus

Sä puhut nyt ventta tunnista.....


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Nietu, sulla menee nyt puuroa vellin sekaan.

Mä en veloita asiakasta 160€/h, odotustaksa on 44,60€/h, sis alv 10%.

Jos minä kyyditsen asiakasta vaikka tunnin ajan niin siitä harvemmin tulee 160€/h. Jos tuolla summalla viittat aiemmin mainitsemaasi 100 km matkaan johon vielä arvioit kuluvan noin 1 h aikaa niin olet kyllä hyvät luistot saanut. Tuollainen 100 km matka ottaa kokonaisuudessan aikaa min. 1½h ja juu se maksaa noin 160€ kokonaisuudessaan, karkeasti. Mutta ei se takaa autolle tuntituottoa 160€/h. Sihen kun ynätään paluumatka niin tuntituotto autolle ja kuskille on yhteenlaskettuna noin 50€/h, ollaan jo reilusti alle kaivurin hintatason ja nyt en tarkoita mitään perunakuokkaa.
Alv kannale minä en voi mitään, sen määrää muu taho, jos se olisi 24% niin tässä maassa ei olisi kuin 1000 taksia koko maassa ja takulla hinta olisi kova, kovempi mitä nyt muka on.
Kummassako on enempi pääomaa kiinni, vasarassa vai taksissa? Kumpaa käytetään pidemmän aikaa, vasaraa vai taksia? Vaihdatko vasaraa joka 20:nen naulalaatikon jälkeen?

mitenkäs laskutat jos asiakas tilaa sinulta palvelun 24/7 ja edellyttää että palvelu pelaa 24/7, laitatko laskua vain 8h ajalta/vrk vaika ukon pitää olla 24/7 lähtökuopissa?
Veikkaan että siellä päässä etsitään vimmalla sitä terävintä kynää..

Edelleen jos asiakas tilaa minun taksin pihaan odottamaan nin se mittari tako siihen 44,60€/h (sis alv 10%, auton ja miehen palkkoineen), matka sitten menee erikseen päälle.
sulla on nyt vain rapia satku liikaa hintaa tossa mutta tässä se ei venettä kaada...

Käydääs ny nukkumassa pari tuntii niin taitellaan sitten peistä lisää..
Mä myyn suuremmille asiakkaille vuosi tai kk perusteella jolloin hinta halvempi kuin tuntiperusteella.
Ja veloitus riippuu tehtävästä.......Ja palvelu pelaa 24/7 jos sovitaan.....
Ja munkin vehkeet maksaa enemmän kuin paskimmat teillä liikkuvat taksit......
Ja joskus jopa enemmän kuin parhaimmat.......

Tässä faktaa VKL. pks. kuiteista......
1. Kyyti 14 min. sis. myös eli odotuksen 22,80€, odotuksineen 97,7e/h
2. Kyyti 5 min. Ei odotuksia.15,2€.....182,4€/h

Eli keskimäärin hyvä kuski ajaa kassaan sen 150€-160€/h......

Ja kukaan ei tilaa sitä autoo siiheen pihaan odotteleen.........
Matkantekoon sitä tarvitaan......
Miksi asiakkaan pitää maksaa jostain muusta kun kyydistä?
Eli tehdystä työstä asiakkaalle.
Kerro sä jos sen paremmin tiedät......

Ja lopuksi....
Mä odottelen mieluummin kotona 16:00-07:00 välisen ajan mieluummin ilman korvausta kuin takasitolpalla........
Ja mä teen vain 8h päivää 10- tai 12h taksivuoron sijaan.....nuoremmat tehköön vaikka 365d/y.
Ja nyt mennään vain 4pv/vko ja kokoajan vähenee....... omalta osalta......Muut tehköön munkin viikkotunnit ja kesikset täyteen.... Kesällä 3kk vapaata ja kuun vaihteessa 3pv/vko ennekun kesis alkaa.....ja kun se loppuu niin edelleen 3pv/vko syys/lokakuun vaihteeseen........
Vapaa-aikaa ei voi edes määritellä ejurois......
Ammatinvalintakysymys......

Silti.....
Taksi on hyvä tulonlähde opiskelijoille...... Mäkin rahoitin mun opiskelut -90 luvun alusta puoleen väliin opintolainan sijaan taksia ajamalla. Ja joka yö kun ajoin ja sain 1000mk kassaan lähdin nukkumaan enkä vetänyt vuoroa loppuun.......
Jotta jaksoi olla skarppina aamulla 08:00 tietoa sisäistämas.......
Oli profikat jotain muuta kun nykyään.
Ja kun on töissä ei ehdi kuluttamaan......eli tupla hyöty........
Ja taitaa olla -90 markka vähintään tän päivän euro........

Viimeksi muokannut H_Nietu : 28.04.2016 00:48
Vastaa lainaten