Näytä yksittäinen viesti
  #88  
Vanha 27.04.2016, 21:01
Ippe69 Ippe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.07
Sijainti: Muonio
Viestit: 1.076
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Uazmies Näytä viesti
Itse käytän onnellisena suomalaisen luvanvaraisen taksin palveluja jonka omistaja huolehtii lakisääteisistä velvotteistaan ja tilaan kyseisen laadukkaan palvelun sovelluksella josta näen myös sen missä kohti auto on tulossa enkä odota räntäsateessa hetkeäkään.

Ja kyydissä istuessani toivon, että pimeää työtä tekevät amatöörit poistuisivat myös minun alalta.

Hyvänä esimerkkinä kerrottakoon keikka josta tein tarjouksen 2100€+alv, keskustelin asiakkaan kanssa ja hän oli saanut samasta työstä kaksi muutakin tarjousta, toinen 2600€+alv ja toinen 1100 sis alv...

Kertonee järki-ihmisille purkamattakin asiaa ettei ihan kaikki velvoitteet kaikilla toimijoilla täyty.

Ja erittäin lyhytnäköistä on sanoa "ettei mua kiinnosta", viimeistään sitten alkaa kiinnostamaan kun nämä eläkkeiden maksusta laistaneet istuu pahvimuki kourassa kadulla...

Järjestelmä on luotu, miksi nyt peruutellaan kehitysmaiden tasolle?
Mietippä jos sinunkin ala olisi säädelty samoin kuin taksit. Valtio päättäisi, että montako toimijaa ks. alalla saisi olla tietyllä alueella ja päättäisi myös hinnan.

Ei alan vapauttaminen sitä tarkoita, että takseilla olisi voimassa vain viidakon lait. Edelleen pitäisi verot ja velvoitteet hoitaa kuten ennenkin, hinnan ja saatavuuden vain määrittäisi valtion sijasta kysyntä. Kuten lähes kaikilla muillakin aloilla ja useimmissa tapauksissa toimii hyvin.

En ymmärrä miksi taksikuskit valittavat kuinka alhaisia hinnat ovat, mutta eivät kuitenkaan halua vapauttaa alaa. Silloinhan hinnan voisi itse päättää ja jos nykyhinnat oikeasti ovat alhaisia, niin ei niitä ajoja muutkaan tee halvemmalla. Ainakaan pitkään.
Vastaa lainaten