Näytä yksittäinen viesti
  #50  
Vanha 22.04.2016, 15:41
Lclassic Lclassic ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.05.15
Sijainti: pöytyä
Viestit: 76
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ippe69 Näytä viesti
Muonion takseista onkin senverran kokemusta, että olen ehdottomasti vapauttamisen kannalla. Viikonloppuiltaisin on tasan yksi yrittäjä viidestä ajossa, muut ajaa vain koulukyytejä ja erilaisia kelan maksamia kyytejä. Ennen tuon yhden yrittäjän tuloa ei taksin varaan voinut kotimatkaa laskea, eikä voi vieläkään, kun ei sen kaksi autoa tahdo riittää ruuhka-aikaan. Lisäksi se kotimatka(30km) maksaa hieman vajaa 60 euroa, ettei sitä ihan jatkuvasti ole varaa ajella.
Hinta ei varmaan paljoa laskisi vaikka kilpailua olisikin, mutta ainakin saisi kyydin. Vaikka tuo hinta on kyllä korkeahko verrattuna raskaan kaluston taksoihin.
Aikasempaan kommenttiisi viitaten, eihän se alan vapauttaminen sitä tarkoita että kuka tahansa saisi kuskata ihmisiä ilmaan mitään vastuuta tai velvoitteita. Onhan joukkoliikenne ja rahtiliikenne vapaa kilpailulle, en ymmärrä miksi tilanne muuttuu kun ajetaan pienemmällä autolla. Minusta riittäisi hyvin, että on ajokortti ja riittävät vakuutukset ja firma jonka kautta maksaa verot ja muut maksut.

Raisiossa on myös taksi kuljettaja joka lisää aina hintaa koneeseen jos asiakas on jurrissa eikä huomaa, eli kannattaa vältellä farmari mersua raision suunnalla jota ajaa harmaapäinen mies hyvin suurentavilla laseilla. Kyseinen tapaus on muuten anopinmies joka itse kertoi tämän jutun, itse en kyytiin menisi vaikka maksettaisiin kun ei se ukko meinaa nähdä enää kunnolla.
Vastaa lainaten