Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 11.08.2015, 18:14
perkei:n Avatar
perkei perkei ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.07.12
Sijainti: Savolax
Viestit: 1.149
Perusasetus

perkein LJ70 "Lälli" -MYYTY-


Tarinan päähenkilö on vuosimallin 1989 Land Cruiser LJ70.
Mittarissa 350 000km, leimaa lokakuun loppuun, käy ja kukkuu.
N1G paku 2+3 henkilölle.

Rek.otteessa:
- renkaat 33x12,5x15 ja 10R15LT ja 33x10,5x15
- korotusjouset ja iskarit 2"
- puskurit
- takavalaisimet
- tavaratilassa 3 hlön istuin
- lisälaitteet: vinssi, karjapuskuri
- vaihdettujen osien määrä 6%

Vast'ikään huollettua/vaihdettua:
- Laturi ja säädin
- Uretaanipuslat taakse
- Jarrurummut + -kengät


Vinssille löytyy vinssipeti edestä ja releboxi + ohjaus sisältä, itse vinssi on irroitettu ja jumissa. Valoille on myös rakennettu nappuloita kabiinin puolelle ja lällärillekin näkyy olevan valmiit mestat ja piuhat vedettynä. Mukaan tuli kahdet hyvät renkaat, toiset nastoilla, sekä urheilullisemmat jakkarat, lisäksi sekalaista pikkukilkettä kuten ikkunaa ja tiivisteitä yms.


Mitäs sitten pitäis tehdä tai haluttais tehdä:


- Jakis + vaihdelaatikko öljyt [x] vaihdettu
-
Perien öljyt [x] vaihdettu
-
Jäähdytinnesteet [x] vaihdettu
- Jakopää [x] tehty
- Jarrujen ihmettely [x] ihmetelty
- Virtalukko on paskana [x] vaihdettu
- Vinssi pitää tutkia/huoltaa/kiinnittää [tutkimukset aloitettu, vinssin mosa ostettu]
- Eteenkin olis uudet uretaanipuslat odottamassa
- Vetokoukku ja vararengas pois [x] done
-
Safariteline
- Vararengas katolle
- Takaovien saranat rikki
- Ruosteiden hipelöinti + paikkaus + paikkamaalaus [aloitettu]
- Keulasta purkaa ja rälläköidä vähän sporttisempi malli
- Rungon lyhennys edestä, vinssipedin siirto
- Helmaputket karjapuskurilta takapuskurille saakka
- Koko auton maalaus
- Ralliratti [x]
- Lällärin asennus
- Kallistuksenvakaaja hiiteen?
- Valoja joka suuntaan
- Takapenkki pois
- Vedenpitävä laatikko etupenkkien taakse
- Kompuran + ilmasäiliön asennus [kompura ja säiliö hankittu]





- Lista jatkuu kunhan keksin/muistan lisää...


Metsäänhän sillä olis tarkoitus mennä, käyttöauto on erikseen vaikka tällä onkin uutuudenhuumassa tullut ajettua työmatkatkin.



Projektin takana sitten taas häärää melkein 40v ja melkein 160cm nainen, joka ei ymmärrä autoista mitään muuta, kuin että ne on kivoja. Osaan vaihtaa renkaat ja ajovalon polttimot, mutten pyyhkijänsulkia. Tarkoitus olisi opetella itse korjailemaan, huoltamaan ja rakentamaan tätä, vaikka mulla onkin enemmän lahjoja puhumiseen ja kirjoittamiseen.

Jatkuvasti etsimme Lällin kanssa adoptiovanhempia offiporukoista, eli mulla ei ole työkaluja eikä autotallia, joten jos jonkun tallin pihalle saa tulla säätämään, lainaamaan työkaluja ja kyselemään tyhmiä, niin laittaa vaikka privaviestiä sitten ja ilmoittelee itsestään.


Maasturi on ollut haaveena jo vuosia, pikkuveljen (SptV) jokunen vuosi sitten alkanut offiharrastus antoi uutta virtaa omiinkin maasturihöpinöihin. Ekan maasturin ostin 3v sitten, Nissan King Capin, mutta tulin kokemattomuuttani ja innostuneisuuttani kusetetuksi kaupoissa sen verran hyvin, että kunhan sain kaupan purettua niin nyt vasta uskalsin alkaa autokaupoille uudelleen. Otin tällä kertaa autokaupoille järjen ääntä mukaan ja tällä kertaa onnistuinkin saamaan kivan auton. Tätä nyt sitten pitäisi rapsutella ja sitten pitäisi vielä oppia ajamaan sillä metsässä. Eli missä vaan minut ja Lällin näette, niin voitte olla varmoja, että apu on tervetullutta.




Tässä aloituskuva, tältä se Lälli näytti mulle tullessaan.

Tän topicin lukijoilta toivon pitkää pinnaa, hyvää huumorintajua ja ennenkaikkea avuliaisuutta; saa neuvoa!!! Mutta neuvojat ymmärtäkää, että mulla ei ole rahkeita erottaa hyvää neuvoa huonosta, eikä laitonta neuvoa laillisesta, eikä typerää tai vaarallista patenttia oikein korjatusta. Eli toivoisin ettei kukaan tekisi mitään "muista rasvata jarrulevyt ettei ne vingu"-källejä, kiitos.

Note to self: öljyt, ö+i+pa-suodattimet + jäähdytinneste 348741 km
Note to self: Molempien perien + jakolaatikon + vaihdelaatikon öljyt 353752 km / 15.11.2015
Note to self: Jakohihna, vesipunppu ja rullat: 356 000km, 30.11.2015
Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 2.1.2016; 357452km
Note to self: öljyt + öljynsuodatin: 29.10.2016; 369511km


To be continued...

__________________
- En pidä teistä.




Viimeksi muokannut perkei : 05.09.2017 11:15
Vastaa lainaten