Näytä yksittäinen viesti
  #21  
Vanha 16.12.2014, 16:41
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.192
Perusasetus

Itse kun töissä aina silloin tällöin ääneen haaveilen isommasta tallista (nyt 90m2), niin työkaverit lohduttavat, että perhe vie kaiken ajan ja tallia ei perheellinen mies enää tarvi

Mutta ei uskota "viisaampia", 100m2 talli alkaa olemaan jo ihan käyttökelpoisen kokoinen.

Kommentteja:
- oletko tekemässä lämmintä vai puolilämmintä tilaa tuosta? Ilmeisesti järkevämpää tehdä vain 1/2 lämmin (tälläisen huhun kuullut, kannattaa selvittää mahdolliset hyödyt)

- jos mahdollista tee 4,5m korkea. Mahtuu maasturinkin nostamaan ylös asti ja mahtuu osaan tallia kevytrakenteinen parvi/taso, jossa just hyvä varastoida kevyttä tavaraa.

- Kannattaa harkita pienen konttorihuoneen tekoa (parvelle?) aina on hyvä olla tila jossa juopotella naapurin kanssa Ja voihan siellä säilyttää vaikka pölylle arkaa materiaalia. Itse olen ollut pieneenkin koppiin tyytyväinen, varsinkin kun rc-autoja on näprännyt. Ja toimii pukuhuoneena koska käytännössä helpompi vaihtaa remppavaatteet päälle tallissa kuin talossa.

- pöytätilaa ei ole koskaan liikaa, suunnitelmasi 1 pöytä on tooosi vähän. Pöytien alle menee laatikoita ja laitteita helposti jemmaan kun ei tarve.

- sorvi, kantti, pora, jyrsin, prässi jne toimivat ihan hyvin matalassakin tilassa eli just esim parven alapuolella.

- itse olen ollut tyytyväinen 2-pilarinosturiin, toki tolpat on joskus edessä, mutta ehkä kuitenkin vähemmän, kuin saksi-mekanismit helmojen alla. Makuasioita...

- Itse en pesisi sisällä, ellei pystyisi kokonaan eristämään pesutilaa omaksi kosteaksi tilaksi (sorvi yms. koneet ei tykkää kosteudesta). Paskaisen auton pesu sitten pihan perällä jonkun rampin päällä. Kaivot lattiassa kuitenkin järkevät, kun kuitenkin joskus jotain tarvii lotrata ja lumisena ottaa sisään sulamaan.

- Siltanosturi olisi joskus kiva, mutta saavutettu hyöty ei mielestäni perustamiskustannusten arvoinen, vaikka saisi jostain romuhintaan. Norsu ja pinkkari riittäisi ainakin itselle.

- käyntiovi heti jomman kumman ison oven viereen, ei katkaise siinä käyttökelpoista seinää.

- Isojen ovien koko vain just sellaiseksi kuin tarvii. Noin kahdella sivulla ollessaan toinen jää aina räystään alle

- Ruostuva käyttörauta (6m kanget) pitäisi mahtua sisään johonkin telineeseen järkevästi (nimimerkillä turvakaariputket pintaruosteessa katoksessa)

- Varmasti olet piirrellyt noita sketsejä joka suuntaan, mutta itse saattaisin olla vain yhden nosto-oven kannalla, ns. heittopaikka oven suuhun ja takana toisessa rivissä nosturi ja säilytyspaikka "ikuisuus projektille"

Mielenkiinnolla kyllä seuraan tätä projektia
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten