Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 09.03.2014, 04:34
Nasumon Nasumon ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.03.14
Sijainti: Veikkola
Viestit: 71
Talking

Oho, Pajerossa laittoa. Saiskos apuja ?


Tuli vaihdossa -88 2.5 tdic pitkä napero, jossa nyt on kaikenlaista laittoa. Tarvitsisin teidän apujanne, ei oma pää aina riitä !

Ensimmäisenä olis hehkutus systeemin uudelleen fiksaus. Tällä hetkellä hehkutetaan konehuoneesta siten että lyödään johto suoraan akunnapaan ja toinen pää menee hehkuille.... Olis kiva saada se sieltä virtalukosta ( tai sitten erillisestä napista (joka valmiina jo on) se hehkutus.
Eli, oisko jollain kytkentäkaaviota...? Sekä listaa mitä pitää hankkia ? Mulla ei meinaan ole aavistustakaan että missä tuolla on hehkurele ja muut jälkihehkutukseen jne. liittyvät komponentit.
Startti on myös toteutettu painikkeella, ja tähän olis myös kiva saada joku kytkentäkaavio. Näihin olis kiva saada apuja ?!

Ja onko jotain yleisintä elektroniikkalaitetta joka syö virtaa tuossa virtaa ? Kokemuksia ?
Kun tällä hetkellä syö hyvinkin nopeasti aivan tyhjäksi akut, ja vaiva on korjattu päävirtakytkimellä....... Näihin sähköihin liittyy vielä varmasti monta vaivaa, kuten se että miksi takavaloille tulee vain n. 7V ? Asensin työvalot katolle, pakkivaloiksi, ja nämä eivät kunnolla pala. Viidestä ledistä / valaisin palaa kaksi lediä. Eikä edes aina jaksa syttyä.
Jännitteensäädinkö oikkuilee vai pitääkö johdottaa uudestaan ?
(Latausta en ole muistanut vielä mitata, mutta muutoin ei ole ollut ongelmia kuin silloin kun olen unohtanut päävirtakytkimen auki joksikin aikaa. Eli en jaksa uskoa että laturissa itsessään olisi vaivaa)

Sitten, dieselmittari ei wörki, kuten ei nopeus eikä matkamittaritkaan. Löpömittarin testasin jo maadoittamalla toisen anturille menevistä johdoista, jolloin mittari nousi tappiin, pikkuhiljaa nousten. Mihin nopeusmittarin vaijeri menee, onko helppo vaihtaa ? Mittariston päädyssä se oli jo aika kuluneen oloinen... Liekö sitten siitä johtuen, vai mikä näitä yleensä aiheuttaa että nopeus/matkamittari lakkaa toimimasta. Tuskin mittarissa on vika ?

Sitten, jos auto on leimattu 1/2014 mutta ohjauksessa helv. väljää niin missä vika ? Olettaisin että inssi on tsekannut kaikki ohjauksen osat ?


Ja autoa korotettu lätkäkiekoilla, mutta tahdon ylemmäs niin saisko ohjeita näiden vääntösauvojen vääntelyyn ja siihen miten n "riiput" eli lehtijouset laitetaan että saan autoo ylemmäs.


Auto tuli tosiaan vaihdossa, ja on tämän sortin ensimmäinen MAASTOauto. "Maastureita" on, ja on ollut muttei tällaista. Tästä nyt innostuneena, aion laitella tuota muuten aika vakion näköistä ruskeaa pajeroa, hieman ... noh raffimmaksi
Voidaan laittaa projektikuvia, projektin edetessä.
Tällä hetkellä oon fiksailujen lisäksi saanut takapuskurin pois. Maanantaina hakemaan rhs:ssää ja muuta kivaa 8)

Mulla on vähän alkeelliset tilat itsellä, eli jos täälläpäin (itä-uusimaa) on innokaita laittajia (korvausta vastaan) niin kättä ylös !

Kiitos!

Vastaa lainaten