Näytä yksittäinen viesti
  #70  
Vanha 28.10.2013, 09:39
tekniikkamies tekniikkamies ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.11.11
Sijainti: Päijät-Häme
Viestit: 2.947
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nikuzai Näytä viesti
Kompurassa itessään on parisataa litrainen säiliö
Minkäsmoinen tuotto kompurassa mahtas olla?

Mulla on pikkupuuhiin ollut 15 kilowattisella mosalla ja taajuusmuuttajalla kompura, josta parhaimmillaan tulee joku 2 kuutiota ilmaa. Siinä ilma alkupäässä on niin kuumaa, että oliko nyt johonkin alle 50 litran kuorma-auton jarrupainesäiliöön ei kerry vettä mutta se jäähdyttää ilmaa sen verta, että saan joitain kymmeniä metrejä letkua kytkettyä.

Kun letku menee maassa joku 15 metriä ja olen laittanut jotkus puoliväliin pienen vedenerottimen tuuman liitännällä, on osa vedestä kertynyt siihen ja osa kellon kyljessä olevaan erottimeen.



[Eli aluksi vois jopa kokeilla niitä kuorma-auton paine säiliöitä nekun olisi helppo asentaa ja sarjoittaa molemmissa päissä olevien liittimien vuoksi jos vain ne liittimet on tarpeeksi suuret]

Jos ne on hyviä ja riittävälle paineelle, miksei voisi käyttää. Itse hankin uuden 15 barin kuorma-auton jarrupainesäiliön kun se oli kohtuuhintainen vaihtoehto.



[Vesipaine säiliöissä ei taida paineet riittää liitännät vaan olis saanut helposti tarpeeksi suuriksi ja lisäsäiliöksi sen kanssa]

Mun mielestä vesipainesäiliö ei kuulosta kovin hyvältä vaihtoehdolta.



[Kaasupullon mahdan hylätä nyt heti alkuunsa]

Nestekaasupullo on kaasupulloksi vieläpä vähän heiveröinen, mutta kovempien paineiden kaasupullot on vahvoja.
Vastaa lainaten