Näytä yksittäinen viesti
  #9  
Vanha 03.09.2013, 21:18
tatsga tatsga ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 19.02.11
Sijainti: Vantaa
Viestit: 555
Perusasetus

Ensinnäkin anteeksi, että olen mennyt pilaamaan tämän oranssin helmen maalaamalla sen valkoiseksi. Kaiken lisäksi tein tämän TARJOUKSESTA ostetuilla paukkumaaleilla, jonka aivan anteeksi antamatonta. Perustellaan nyt sit kaikille miksi päädyin tähän autoa kohtaan julmaan tekoon:

1. Maalipinnan alla asuu kerros kittiä, joka tahtoo päivänvaloon maalin alta. Pintapelleissä on kauttaaltaan 0,5-1mm kittikerros. Koko katon saumat on kitattu niin, että katossa ja b-pilareissa on useita halkeamia. Lokarinkaarien kittaukset puskee niin, että ei tarvitse paljoa ruuvarilla koskea että lähtee irti. Jotta tästä ongelmasta pääsis eroon pitäis koko auto putsata kitistä.

2. Maalipinnassa on kaikenlaisia naarmuja ja jälkiä rakentelusta ja säilytyksestä. Lisäksi oon joutunut paikkamaalaan takavalojen ympärykset kun valojen takana oli 10cm vettä muhimassa puuttuvien vesireikien takia. Lavanreunojen maalaukset oli levinnyt kyljen puolelle. Maalipintakin oli siis menettänyt parhaan teränsä. Näyttää varmasti kuvissa paremmalta mitä tosiallisesti olikaan.

3. Väriksi valitsin mattavalkoisen koska kaikki muut vehkeet ollut aina mattamustia. Olisin voinut valita purkkimaalin ja levittää sen esimerkiksi ruiskulla tai telalla. Ottaen huomioon noi valmiit pohjaongelmat ja sen ettei ollut tarkoituskaan tehdä tuosta ulkoasusta näyttelykelpoista, niin halvat paukkumaalit ajoi asiansa värinvaihdossa ihan hyvin.

4. Se että toi eka maalauskerta meni vituisks ei tarkoita sitä ettenkö sitä parantelis. Kun kerta menee vituiks kaikki, niin teen sit kieliposkessa semmosen auton minkä Ville 5v piirtää väriliiduilla tarhassa. Ihan vaan kaikille vittuillakseni maalaan autoon tankin talvivärityksen ja laitan oviin Bundeswehrin maltanristit. Onpahan vitun tylsillä kanssaihmisillä jotain ihmeteltävää liikennevaloissa...

5. Tilanne on tämä tällä hetkellä. Jos ei olis kisoja tulossa ja haluaisin seisottaa autoa viel tänkin talven tallissa, niin olis voinut hieroa auton peltipuhtaaks ja kiikutaa sen jälkeen maalaamoon. Sen jälkeen porukka olis itkenyt kuinka oon käynyt tuhoo just maalatun auton metsässä. Voipi olla et ens keväänä saan jonku motivaatiopiikin väiskin kanssa ja toteutan ainakin peltipuhtauden ja telamaalauksen, niin saa ehkä kiinni tosta korroosiosta.

Koska auton maalaaminen tuntu olevan viimeinen pisara kaikille hommaa seuranneille, niin päätin että tää on viimeinen postaus tähän aiheeseen. Projektin vaiheita voi tästä lähin seurata tallilla ja tulevissa offitapahtumissa. Itselle tätä autoa yhä edelleen rakennetaan, ei muille.

Heikin ei tarvitse vetää joka välissä herneitä nenään jos joku sun tekemä juttu vituttaa. Tiedän et oot tohon autoon käyttänyt moninkertaisesti enempi euroja ja työtunteja kuin minä. Varmasti harmittaa myös se, että mun visio lopputuloksesta on erilainen kun sun. Pikkuprojektina tän ostin ja loppupeleissä työtunneista voidaa puhua jo tuhansissa. Ei tarvi ihmetellä miks projektin kulku muistuttaa runkkaamista... Tän kesän on ollut selkeä suunta hommassa vihdoin ja se on tuottanut tuloksia ainakin sen verta, että on ajossa ja kohta toivottavasti myös kisakuntoinen. Enään ei kehityksen suunta kulje kuin kohti kilpavehjettä.

Pee voi laittaa tän lukkoon, eiköhän asia ole jo käsitelty.
Vastaa lainaten