Viestiketju: LADA NIVAN RAKENTELUA
Näytä yksittäinen viesti
  #5  
Vanha 11.06.2013, 16:32
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Akaa, Suonperä
Viestit: 965
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
No silloin kun itse rakentelin Nivaa, niin tuli mieleen, että jotenkin noista Nivan heikoista kohteista pitäis hankkiutua eroon.. Ratkaisuna voisi olla se, että hommaa jostain Pajeron etupään kaikkine kilkkeineen.. Ne kun pulttaa paikoilleen, niin saa varmasti nuo tehot kestävän paketin. Samaan syssyyn tietty sitten myös Pajeron taka-akseli paikoilleen, niin ei tarvi välityksien kanssa ihmetellä.

Eli eihän tuo muuten ole hassumpi kapine maastohommiin, muuten kuin että etuperä on hieman nöyrempää sorttia. Sen korvaamiseksi minä tuon Pajeron alustan mietiskelin. Toki, tuo mun Niva lähti maailmalle ihan vakiovoimansiirrolla, eli se siitä toteutuksesta.

Yksi vaihtoehto olis tietty se, että pulttaa alle LJn akselit, mutta sitten joutunee tieliikennettä varten anomaan poikkeuslupia.. Mutta siinähän ne menis samaan syssyyn 33sten renkaiden ja apurungon kanssa..
Saa sen kestämään kyllä ilman vieraita akselistojakin, kunhan pysyy alle 32tuumaisissa. Nivassa 31tuumaisillakin on miähekäs maavara Etuperäkin kestää kun huolehtii että ne kolme kiinnityspulttia on kireällä, tuppaavat löystymään ajossa..
Parannuskohteita ovat

-jakolaatikon lisätuenta
-takatukivarsien vahvistus
-ohjaussimpukan kohdalta rungon vahvistus
-Weber DGV kaasari
-jos on 5v vaihdelaatikko niin hankkiudu eroon siitä ja hommaa nelilovinen tilalle, se on luja
-takasillan vahvistus
-tuulilasi

Ai niin ja onnea hienosta hankinnasta
__________________
KEHRUU-RACING

Viimeksi muokannut Punanenä : 11.06.2013 16:36
Vastaa lainaten