Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Pajero miehille kysymyksiä (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87340)

Pauli_Antero 17.08.2011 20:18

Pajero miehille kysymyksiä
 
Oon ostamassa kenties pajeron, joten ois muutama kysymys kun ei enään aivan muista.
Minkä ikäisissä on kierrejouset takana?
Missä ikäisissä on ollut laatikon kanssa ongelmia?
Missä ikäisissä kansi mennyt?
Tattis jo etukäteen!
t. PA

jupe69 17.08.2011 20:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli_Antero (Viesti 791099)
Oon ostamassa kenties pajeron, joten ois muutama kysymys kun ei enään aivan muista.
Minkä ikäisissä on kierrejouset takana?
Missä ikäisissä on ollut laatikon kanssa ongelmia?
Missä ikäisissä kansi mennyt?
Tattis jo etukäteen!
t. PA

-90 tuli kierrejouset taakse
kaikissa gen1 ainaski ollu laatikon kanssa ongelmia,pikkulaatikosta meni laakerit ja isosta 2.synkrot,on niitä tietysti myös ehjiäkin mutta en kehus kumpaakaan paremmaksi.
kannen kestävyys ei oo ollu vuosimallista kii mut tietysti ic:ssä nyt vähän paremmin kestää.

Nuhapumppu 17.08.2011 21:21

-Haetko bensaa vaiko dieseliä?
-V6 aina kierretakapää
-Kannet kestää sen minkä muissakin jos käyttää järjen kanssa,99% kansivioista johtuu hanskaviasta.
-Laatikko ongelma koskee kaikkea muita kuin IC mallia,vitonen on se heikko lenkki joka ei kestä vedätystä mutta muuten perus luja laatikko.
-Ruoste on myös yksi ongelma kuten kaikissa japseissa.

Tuukka Impala 17.08.2011 21:36

Omakohtaisesta kokemuksesta:
-´89 lehtijouset ja ´90 kierrejouset
-Molempiin joskus aiemmin tehty laatikkoremppa, mut mun aikana ei ongelmia. Mää ajoinkin riittävän isoilla kierroksilla enkä kiskonu kärryä vitosvaihteella
´89 oli joskus aiemmin kansi vaihdettu, ´90 hajos mun aikana kansi. Lieneekö syynä aiempi vesipumpun vuoto ja että olis ajettu liian vähillä nesteillä, ei kuitenkaan keittäny, mut kun se kansi ei kestäny kun vajaat 600000km

Pauli_Antero 18.08.2011 05:33

dieseliä oon katsomassa. Jossain ilmoituksessa aina maininta että on tässä on se kestävämpi laatikko. Missähän malleissa se tämmöinen on? Onko se jossain ollut kuulema joku lancerin laatikko tai vast.

Dectane 18.08.2011 05:36

Tdic malleissa se "iso" laatikko, pelkissä td malleissa "pieni". Sitten näissä uudempi korisissa on jo kaikissa sitä kestävempää.

Ja kaikissa pajeroissa on kansivikoja, gen2 korisessa 2.8:ssaki kuulema sitä ongelmaa, ei ole omakohtaista kokemusta.

Ja se on galantin laatikko, muistaakseni se heikompi?

Ja edit. osta multa ^^

-Jallu- 18.08.2011 05:41

Ic malleissa on ainakin vahvempi cantterista peräisin oleva laatikko, vanhemmissa on sitten sama loota kuin galanteissa. Ja tuon kannen saa piloille jos ei muista ennen liikkeelle lähtöä pyörittää konetta vähän aikaa ja vastaavasti ajon jälkeen pitäs antaa tovi lämpöjen tasaantua ennen sammutusta.

EDIT. dectane kerkeski ensin ja juu kaverin 500000 ajetussa kakkoskoppasessa on vissiin kolmas kansi menossa.

jupe69 18.08.2011 09:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pauli_Antero (Viesti 791197)
dieseliä oon katsomassa. Jossain ilmoituksessa aina maininta että on tässä on se kestävämpi laatikko. Missähän malleissa se tämmöinen on? Onko se jossain ollut kuulema joku lancerin laatikko tai vast.

pikkulaatikko on ns. galantin laatikko ja isompi on cantterin.ne tunnistaa vaihdekepistä ja isompi oli ic malleissa,tosin niitä on myös jo sotkettu keskenään ja se isompi on myös heikko synkroiltaan,eka oire on ku vaihtaa ylhäältä 2.pikkulaatikossa on pitkä ja ohut keppi kun taas isossa lyhyt ja paksu.lisäksi pikkulaatikossa peltinen ns. öljypohja.

tdi 18.08.2011 17:06

ei ole kyllä hyviä kokemuksia tuntuu noista uusista 3.2:sistakin kannet poikivan ja jakoketjut poikkee :mad:
tutulla on 2.8 kun se osti sen oli 160 tuhatta mittarissa nyt 280 ja 3 kansiremonttia on tekemässä! jälkikäynti siihen asenettiin heti kun se sille tuli ja yleensä se kuuluu olevan käynnissä ennen ajoonlähtöö mutta siis eikyllä missään muis autossa noin heikkoja kansia ole ei kaikki voi siitä kuskistakaan johtua onse kumma jos ei edes normaali käyttöö kestä että aina pitää jotain poppakonsteja tehdä :D monella muulla autolla pystyy ajaa ihan normaalisti.
muuten ovat kyllä hyviä ajaa tiella ja manuaalina aika pieni kulutus :)
en oikein ymmärrä miten noinki iso pulju ku mitsu voi päästää tollasta paskaa markkinoille vuodesta vuoteen ja joku vielä ostaa sellasen

jyrden 18.08.2011 18:15

Kansiviat, mutta lääke on jälkikäyttö ja järjen käyttö... Ruosteet yleensä melkeen kaikissa japsesisa, kun ei suojausta oo tehty tehtaalla, eikä myöskään kotomaassa (ellei oo sit jälkikäteen säännöllisesti tehty).
Vaihteistoviat kaa sit käyttöjästäkin kii, ja mikäli vähillä öljyillä ajaa ja pienillä kierroksilla, niin alkaa hajoamista tapahtuun... Itse täyttänyt laatikon "ylitte".

Ja sit tohon 2.8:n kanteen se, että mikäli orkkiskansi on kyseessä, niin sehän on susi jo tehtaanjäliltä... EI pysty höyläseen kansitasoa suoraksi, joten suosittelisin tarvikekannen laittamista ekassa kannetiiviste vaihdossa.

Ja mitä taas ostamiseen tulee, niin hinta ja saatavuus on se mikä niit pistää ostaan... Kilpailevat kalliimpia, ja oli sit kyseessä käytetty, tai tuore...

Arska-tehtaalta 18.08.2011 19:37

Turhat kansijumpat vähenee orkkis kannentiivisteellä.

Tractor 18.08.2011 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jyrden (Viesti 791360)
Vaihteistoviat kaa sit käyttöjästäkin kii, ja mikäli vähillä öljyillä ajaa ja pienillä kierroksilla, niin alkaa hajoamista tapahtuun... Itse täyttänyt laatikon "ylitte".

Olen jostain kuullut että varsinkin nuo pikkulaatikot kestää paremmin kun saa litran laitettua ylimääräistä öljyä lootikkoon..

vilhe 19.08.2011 10:43

Jos on laittamassa yli 20 vuotta palvelleen maasturin niin väitänpä että ihan sama minkä merkkisen laitat niin et voi olla varma mikä paikka antaa periksi.
Pajeron hyviä puolia että ovat kaiketi nelivedoista halvimmasta päästä ja hajottamoilta löytyy kyllä varaosia. Jos löytäs vielä hyvinpidetyn yksilön niin varmasti luottopeli oikein käytettynä.

JJ90 19.08.2011 11:49

Pajero on paska ja 2,5tdic moottori heikko, miggi laulaa ja lastu lentää ku mätöjä paikkoo. Sillä ei pääse mihinkään ja niin edelleen, mut muuten hauska peli ja halpa laittaa.:D

Dectane 19.08.2011 16:49

Omassani ei ainakaan ole ruostevikaa, tietty jos aikoo 1000-2000 käyttää niin mitään kummoista voikkaan saada.

Tuukka Impala 19.08.2011 19:46

Noista kansivioista vielä; niin jonkun merkkinen "tarvike" kansi on kuulemma paljon kestävämpi kuin se orkkiskansi. Tämän asian kertoi mulle yks ammattilainen moottorinkorjaaja punkalaitumelta ja sillä on yli 20 vuoden kokemus moottoreista. Tarkistutin sillä yhden kannen joka olis tarkotus omaani asentaa paskaks menneen tilalle ja se oli kuulemma juurikin sitä kestävintä mallia. En vaan perkeleelläkään muista minkä valmistajan kansi.....

jyrden 20.08.2011 13:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tuukka Impala (Viesti 791657)
Noista kansivioista vielä; niin jonkun merkkinen "tarvike" kansi on kuulemma paljon kestävämpi kuin se orkkiskansi. Tämän asian kertoi mulle yks ammattilainen moottorinkorjaaja punkalaitumelta ja sillä on yli 20 vuoden kokemus moottoreista. Tarkistutin sillä yhden kannen joka olis tarkotus omaani asentaa paskaks menneen tilalle ja se oli kuulemma juurikin sitä kestävintä mallia. En vaan perkeleelläkään muista minkä valmistajan kansi.....

AMC... Näitä on mullakin hyllyssä käytettynä parikin...

mikaelt 04.11.2011 03:26

Laitetaas nyt tänne kysymystä..Eli onkos kukaan vaihtanut 1g pajeroon taakse lehtijousien sijaan kierrejousia? Tiedossa olis yks alusta josta tarvittavat osat sais. Käsitykseni mukaan tarvii akselin lisäksi...
- jousen ylälautaset
- Tukivarret, tai mitkä ne nyt onkaan...runkoon kiinni
- Poikittais tanko...tai mikäs se nyt tas onkaan, myös runkoon kiinni.


Mites noi g2 akselit soveltuu g1 runkoon? Jossain ulkomaan foorumilla oli kait juttua että sopis...mutta taitaa olla erilainen katsastuslainsäädäntö. Lähinnä leveys ja mitat askarruttaa.

Koska tuota etupäätä ei juurikaan saa paremmaksi niin kokeillaan takapäätä parannella. Lisäksi vanhat lehdet on aika loppu, hankautuneet päistään. Samalla vois rakennella sellasen tiukennetun lukon taakse, kait onnistui jollain shimmi pellillä?
- Niin ja tieajoa ei pelillä pahemmin harrasteta, vaikka kilvissä nykyisin onkin.

patero 05.11.2011 14:31

vanteet?
 
mitkä vanteet ois sopivat g1 pajeroon? renkaat tulee 33" ja leveys varmaan 12,5. vanteet 15"x10" mutta entäs et? onko se -20 vai -44 parempi? ja mitkä renkaat olis hyvät halvemmista vaihtoehdoista. maxxis buckshot mudder? fedima trial mud terrain kuviolla?

jonza 05.11.2011 17:06

ihan sama minkä et:n laitat.. yli tulee jokatapauksessa..

mulla oli 31x10,5 insa sahara turbot (400e alle laitettuna) ja sentin tuli joka loksusta kuvio ulos..

ja pajeroa kun ostat niin kurkkaa ihan rohkeasti molempien etulattiamattojen alle.. voi olla että lattia tulee maton mukana kun nostat :D


Sivu luotu: 07:34 (GMT +2).