Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vaihdelaatikon lämpeneminen. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=151962)

Siemo 21.08.2017 17:02

Vaihdelaatikon lämpeneminen.
 
Elikkäs askarruttaa tuo hj60 vaihdelaatikon lämpeneminen.

Autosta siis sisämatto poissa ja tuo kardaanitunneli laatikon kohdalta on huomattavan kuuma.
Aikaisempaa kokemusta Land Cruisereista ei ole joten ehkä tuon kuuluukin hohkaa (lämmittääpähän talvella mukavasti). Laatikko (4v) toimii siis normaalisti, ei äännä, auto rullailee ja kulkee mukavasti.
Öljyt askissa ja jakiksessa kunnossa.
Luulisi tuon pitävän jotain ääntä ja kahnausta jos joku laakeri siellä olisi totaalisen jäkissä.

Mietteitä mielipiteitä.

turakki 21.08.2017 17:11

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Siemo (Viesti 1355407)
Elikkäs askarruttaa tuo hj60 vaihdelaatikon lämpeneminen.

Autosta siis sisämatto poissa ja tuo kardaanitunneli laatikon kohdalta on huomattavan kuuma.
Aikaisempaa kokemusta Land Cruisereista ei ole joten ehkä tuon kuuluukin hohkaa (lämmittääpähän talvella mukavasti). Laatikko (4v) toimii siis normaalisti, ei äännä, auto rullailee ja kulkee mukavasti.
Öljyt askissa ja jakiksessa kunnossa.
Luulisi tuon pitävän jotain ääntä ja kahnausta jos joku laakeri siellä olisi totaalisen jäkissä.

Mietteitä mielipiteitä.

Kokeilepa ajon jälkeen laatikon kylkeä, lämmin varmaan, tuskin kuuma. Todennäköisesti konehuoneen lämmin ilma ja pakoputki lämmittävät paljaan pellin.

Nikso 24.08.2017 17:29

Lämpiää
 
Mulla sama vaikka koria korotettu, eli kauempana korista ja tunneli lämpiää. Laakerit on aivan loppu mulla, ei pidä ääntä. Ja bj:ssä mulla ei lämpiä

t.haapala 24.08.2017 17:56

Kyl mullaki pitkäl matkal lämpiää se tunneli.
Mut varmaan moottori ja pakoputki hoitaa oman asiansa siinä hommas.

artsi777 25.08.2017 14:25

Ihan normi että lämpenee. Pitkän matkan kun vetää traikkuakin ni kroksit sulaa lattiaan jos ei ole mattoa :D
Kuskin jalkojen alla kulkeva pakoputki ei ainakaan viilennä tilannetta

Viipo 25.08.2017 22:37

Ei syytä huoleen, ennenku alkaa se jurnutus ja vinkuminen. Sillon alkaa laatikossa ölpät kiehumaan ja on kahviauton paikka. 39,5" renkailla 4-lovisella laatikolla tulee vastaan n. 200-250km maantiesiirtymän jälkeen. Mutta ei tosiaan vaarallista.
Ja mistäkö se sitten johtuu, kun nelonen on kuitenkin suora, eikä sivuakselille pitäs tulla vääntöä? no en tiiä, mutta kuumuu se silti.

Siemo 26.08.2017 04:57

Jees, eli ilmeisen normaali ominaisuus siis tuntuu olevan.
Voihan tuossa esilämmitellä vaikka grillimakkaroita tai kuivatella märkiä sukkia ajon aikana.

JES 26.08.2017 08:55

Koneesta on se lämpö kotoisin. Korostuu kesähelteillä. Mulla tunneli voi polttaa kesällä käteen mut ei koskaan talvella vaikka syöttää tankillisen nonstop. Laatikot ei kyl kesälläkään polta kättä jos kunnossa. Ja mulla Teboil täyssynt. Gl4 öljyt. Joillain heikommilla öljyillä voi tilanne olla toinen pitkällä matkalla.


Sivu luotu: 21:58 (GMT +2).