Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   etuakselin vaihdos hiluxiin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=105991)

imppa89 13.01.2013 14:55

etuakselin vaihdos hiluxiin
 
olis tollanen 110 hiluxi johon olis tulossa ln65 etuakseli ja perävälitykset. onko mahdollista saaha leimale ja tarviiko jotain dokumenttia toyotalta tai jostain.

hitoy 13.01.2013 17:12

Saa leimattua. search kertoo lisää. :)

Tollukka 13.01.2013 18:04

Jos kukaan ei huomaa että etuakselipaino ei ole riittävä...

lepoantti 13.01.2013 21:22

laita ln105:n etuakseli, ei ne niin harvinaisia ole ; )........

RIPAX 14.01.2013 21:40

Ln65?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 959774)
laita ln105:n etuakseli, ei ne niin harvinaisia ole ; )........

Tuli mieleen semmonen homma et olisko 105 riittävä akselipaino kun 65 ei ole. Taitaa kumminkin olla niin et 105 ja 65 on tasan sama akseli mut massat ilmotetaan eri. Arvasinko oikein?

lepoantti 14.01.2013 22:32

muutama vuosi takaperin tein yhden sotasaalis siviili hiluxini ln110 jäykälle akselille....kierrejouset defenderin tai jonkun sumutorven jakareilla ja ln105:sen akselilla.silloin ainakin massat riitti hyvin kilpiin saakka.

mutta eräässä toisessa ln110 on läjän akseli, ja kolmannessakin.... ja tuo mulle toimitettu 105 akseli oli erikoisempi kun siinä piti käyttää hj:n lyhyttä tikkua, mitä lie tehneet belgian toyotan toimipisteellä kun tuommosen lähettivät kun kuoria tilasin. oli kova homma selvittää tuo vetari homma mutta joskus olen kuullut sellasestakin läjän akselista mihin käy vain 9,5" perän tikut....? eli ei kannata belgiasta tilata jos marmoritiskin kauppias ei hyllystään löydä sopivaa akselia ja sellaista ehdottaa, toimittavat mitä sattuu!!!!

Viipo 14.01.2013 22:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lepoantti (Viesti 960226)
muutama vuosi takaperin tein yhden sotasaalis siviili hiluxini ln110 jäykälle akselille....kierrejouset defenderin tai jonkun sumutorven jakareilla ja ln105:sen akselilla.silloin ainakin massat riitti hyvin kilpiin saakka.

mutta eräässä toisessa ln110 on läjän akseli, ja kolmannessakin.... ja tuo mulle toimitettu 105 akseli oli erikoisempi kun siinä piti käyttää hj:n lyhyttä tikkua, mitä lie tehneet belgian toyotan toimipisteellä kun tuommosen lähettivät kun kuoria tilasin. oli kova homma selvittää tuo vetari homma mutta joskus olen kuullut sellasestakin läjän akselista mihin käy vain 9,5" perän tikut....? eli ei kannata belgiasta tilata jos marmoritiskin kauppias ei hyllystään löydä sopivaa akselia ja sellaista ehdottaa, toimittavat mitä sattuu!!!!

Olikos siinä sitten molemmin puolin hojon tikut?

Kun noi vetoakselithan on silleen, et hiluksissa ja HJ:ssa on pitkä puoli sama, lyhyt puoli hiluksissa ~5cm lyhyempi.
BJ:ssä taasen lyhyt tikku on yhtenevä HJ:n kanssa, pitkä puoli ~6cm lyhyempi.
LJ/RJ sitten molemmat vetotikut on ihan erimittaset muihin verrattuna.

Tollukka 15.01.2013 09:06

Helposti tulee toleranssia kun akseli kuirtenkin on hitsattavaa materiaalia...ainakin mulla käy 8" etuakseliin HJ:n vetotikut. Ja HDJ:n sähkölukko.

lepoantti 15.01.2013 15:08

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tollukka (Viesti 960310)
Helposti tulee toleranssia kun akseli kuirtenkin on hitsattavaa materiaalia...ainakin mulla käy 8" etuakseliin HJ:n vetotikut. Ja HDJ:n sähkölukko.

tämäpäs vasta omituinen onkin.....on paha homma kun on näinkin kovat lämpölaajenemiset ja pysyvät muodonmuutokset. kun alkaa akselin vaihtoa miettimään niin voi tulla vastaan vaikka minkälaisia ongelmia!!!!

imppa89 18.01.2013 23:57

65 ja 105 akseli sama mutta erit akselimassat. pitääkö minun nyt hommata jostain 105 paperit vai millä minä saan vakuutettua sen katsastus sedän.


Sivu luotu: 21:00 (GMT +2).