Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   BJ:n mekaaninen sammutin (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=142774)

HannuN 20.03.2016 21:42

BJ:n mekaaninen sammutin
 
Löytyykö kaupasta valmista mekaanista systeemiä bj:n sammuttamiseksi...kertokaa mikä on helppo tapa ja miten olette itse tehneet...kuviakin saa laittaa näkyville. Nyt moottori sammuu joko vaihteella tai etusormella pumpun päästä :D

Tojo4wd 20.03.2016 22:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HannuN (Viesti 1290701)
Löytyykö kaupasta valmista mekaanista systeemiä bj:n sammuttamiseksi...kertokaa mikä on helppo tapa ja miten olette itse tehneet...kuviakin saa laittaa näkyville. Nyt moottori sammuu joko vaihteella tai etusormella pumpun päästä :D

Eikös siihen saa vaijerin viriteltyä helposti.

Viipo 20.03.2016 22:36

Laittaa tangon tulipellistä läpi kuskin jalkotilaan, niin voi tarvittaessa työntää lisää syöttöä pakkosyötällä ja vetämällä sammuttaa :P

rattimies 21.03.2016 15:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Tojo4wd (Viesti 1290707)
Eikös siihen saa vaijerin viriteltyä helposti.

Kelpaakos tollanen vaijerisammutin katsastuksessa?

Heikki L 21.03.2016 17:34

Uudesta asti ollu mun bj.ssä vaijerilla��

Timppa T 21.03.2016 19:09

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja rattimies (Viesti 1290799)
Kelpaakos tollanen vaijerisammutin katsastuksessa?

Voivat nikotella mutta sitten kannattaa mainita että ei saa ohjauslukkoon jos ei paina sitä nappia.

HannuN 21.03.2016 20:16

Tuohon sammutukseen olis hyllyssä alkuperäiset edic-laitteetkin mutta puuttuu välitanko edicin ja pumpun väliltä. Tanko on kiinni nivelillä, nivelen tapit kiinteät joten eivät ole vaihdettavissa. Niveltapin koko sellanen että en löytänyt siihen sopivaa vastakappaletta. Lisäksi en tiiä välitangon pituutta.

Oisko jollakin myydä mulle tuo puuttuva välitanko...?

piipari 21.03.2016 20:31

Ne edicit on kyllä ihan syystä otettu pois käytöstä...Vaijeri / Tanko toimii melko luotettavasti. Eikä tosiaan pitäs olla mitään sanomista katsurilla, kun orkkiksenakin on vaijerisammutus. Täällä on hyvin kelvannu katsastukseen kohta vuosikymmenen vaijeri ja nyttemmin tanko suoraan jalkotilaan (kätevä jalkasammutus, "kato äiti ilman käsiä!").

HannuN 21.03.2016 20:59

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piipari (Viesti 1290862)
Ne edicit on kyllä ihan syystä otettu pois käytöstä...Vaijeri / Tanko toimii melko luotettavasti. Eikä tosiaan pitäs olla mitään sanomista katsurilla, kun orkkiksenakin on vaijerisammutus. Täällä on hyvin kelvannu katsastukseen kohta vuosikymmenen vaijeri ja nyttemmin tanko suoraan jalkotilaan (kätevä jalkasammutus, "kato äiti ilman käsiä!").

et viitti kuvaa paiskata, vaikka yv:nä:eek:

hattuvesku 23.03.2016 19:54

Jäykkä tanko toimii hyvin. Ja on helppo tehä. Mulla ainaki kelvannu katsastuksessa viimeset kymmenen vuotta. Käskivät konttorilla laittamaan kyltin viereen, että vieraatkin tajuu mistä sammuu.

HannuN 23.03.2016 21:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hattuvesku (Viesti 1291248)
Jäykkä tanko toimii hyvin. Ja on helppo tehä. Mulla ainaki kelvannu katsastuksessa viimeset kymmenen vuotta. Käskivät konttorilla laittamaan kyltin viereen, että vieraatkin tajuu mistä sammuu.

eli tanko rintapellistä sopivasta kohtaa läpi, kiinnitys koelaudan alareunaan jollain lenkillä ?
eikä kolise ajon aikana :rolleyes:

mitä tapahtuu jos sammutuksessa kääntää virta-avaimen ensin nollille ja sen jälkeen vasta sammuttaa moottorin tuolla tangolla...palaako esim laturi :confused:

Yölento 23.03.2016 21:29

Oikein luova kaverihan laittaa sen tangon läpivientikumien varaan... ;)

Arska-tehtaalta 28.03.2016 18:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HannuN (Viesti 1291280)
eli tanko rintapellistä sopivasta kohtaa läpi, kiinnitys koelaudan alareunaan jollain lenkillä ?
eikä kolise ajon aikana :rolleyes:

mitä tapahtuu jos sammutuksessa kääntää virta-avaimen ensin nollille ja sen jälkeen vasta sammuttaa moottorin tuolla tangolla...palaako esim laturi :confused:

Laturile ei tapahdu tossa sammutustavassa mitään. Sit jos lykkää Päävirrat poikki moottorin käydessä, niin silloin voi laturi kupsahtaa.

Nikuzai 28.03.2016 18:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta (Viesti 1292223)
Laturile ei tapahdu tossa sammutustavassa mitään. Sit jos lykkää Päävirrat poikki moottorin käydessä, niin silloin voi laturi kupsahtaa.


Eikös mersu sammu niin, et ensin virrat poikki joka päästää solenoidin auki ja alipainen nykäsee sammuttimen päälle


Yritin ettiä, mutten löytänyt mistään sellaista T-kahvaa jossa lukee sammutus


Sivu luotu: 01:34 (GMT +2).