Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Vinsseistä? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62077)

ImacInnes 13.08.2009 10:19

Vinsseistä?
 
Haulla hain mutta ei suoraan samaa asiaa löytynyt joten laiton tämän oman kyselyn josta on varmaan apua muilekkin.


Kun nuo hinnat on tullut alaspäin niin itekkin vois harkita vinssin hankintaa ja ny muutama asia kaipais lisätietoa.

Kertokaapas hyvät ja huonot puolet seuraaviin asioihin:

-vaijjeri vai naru? (narun kestävyysi jos vedossa nirhaantuu, on kuulemma kalliolta autoja putoillut?)
-avo vai koteloitu vinssi?
-kiinteä asennus vai irroitettavalla vinssipedillä?
-halpa vai kallis? (Eli löytyykö halpaa ja hyvää vai vaan halpa tai hyvä?)
-mainitse mielestäsi hyvä tai huono vinssi?

Sitten muutama mieleen juolahtava kysymys:

-Mikäs noissa vinsseissä "poikii" ja minkä takia, korvaakos takuu yleensä moisen?

-Kuinkas vinssit tykkää uittamisesta?


Keksikää ite lisää kun noilla ootta pelannut.

Kiitoksia. t.Ismo Ämmä

härdelli 13.08.2009 10:25

Ite en ainakaan vaihda narua pois. Lujuudesta en tiedä, mut minun naru hangattu, vedetty liejussa ja muutenkin kaltoin kohdeltu. Aikeissa olis jos pesis köyden ja ehkä joku mehiläisvaha pintaan.

moggirange 13.08.2009 11:00

Vaijeri, jos käyttöä sillointällöin. Naru happanee aikaamyöten. Warnit on hyviä, halpiksista ei kokemuksia.

härdelli 13.08.2009 11:42

Ei ole sähkövinsseistä mullakaan omia kokemuksia, mut tutun kiinan vinssi on ainakin osottautunu lujaksi. Taitaapa osassa kiinan vinsseistä olla naru jo ihan valmiiksi, kiinan naruistakaan ei tiiä, mitä hamppuköyttä ne on. Eli yritän sanoa tässä, et ei ole välttämättä hyvää ja halpaa. Toisaalta onhan niitä warnejakin räpsähdelly. Oikein käytetty kiinan vinssi on varmasti hyvä ratkaisu, kunhan ei vejä satoja metrejä putkeen ja jos tiukassa, niin pylpyrä helpottaa paljo. Sama pätee vissiin arvokkaampiin vinsseihin. Kaikkihan saadaan kappaleiksi kun oikein yrittää. Järki päässä...

Offipiru 13.08.2009 11:49

Itellä on tää mätänetin horsepower, tosin vaijjerilla. Halvin hintanen mitä just sillon tais olla markkinoilla. on kidutettu ja kolhittu ja seissy nyt kesän sateessa ja talven pakkasessa ja hyvin rokkaa. Paketista kun sen irrottelin nii vaihoin heti vähä juoksevampaa rasvaa vaihteistoo ni hyvin on rokannu. Oon kyll yllättyny ja tyytyväinen ollu tohon kapistuksee.

Onkos muilla mätänettiläisistä kokemusta??

Jammu 13.08.2009 19:33

Kiinteä vissi peti jottei se "katoa" yön pimeydessä, naru jottei vaijeri mee kierolle ja rupee vituttaan (kuten mulla son niinku hullun mulkku ja pahenee) kestää uittaa, T-max oli itellä kiinni ku auton ostin ja en tie kuin vanha on muutaman vuoden kai, toiminu hyvin, tyytyväinen olen, kerran vedetty 150m kurarännissä ilman pylpyrää konepelliä myöten, pari huiloo taukoa vinssille jatko vaijerin lyhentämisen ajan eikä ees lämmenny.

Ja tosiaan oon itse vaijeriin hyvin kypsä, tie mitenkä sen olenki saanu niin saparolle, ärsyttävä siitäki että vaikee kiepittää nopeesti vaan valorautaan kiinni sillo ku tietää et alle 10m päästä taas vinssataa eikä jaksa kelata sisään.

temetsu 13.08.2009 21:06

Timbertec 13000lbs
 
Tilasin vinssin saksasta. Postikuluineen 216 euroa. Mukaana oli kaikki tarvittavat johdot, rullakita, langaton kaukoohjain ja tietenkin johdollinen säädin.

escorvet 13.08.2009 21:15

Itteä kiinnostais vähän noi Winchmax:in vinssit. Ei kauheen pahan hintaisia nekään.
Millaisia sitten laadultaan? Kokemuksia?

elhapero 13.08.2009 21:22

Kiinavinssi ew12000 vaijerilla edessä ja hyvin on kestänyt vetoa,vähän "äänekäs" on.Takana ramsey rep 8000 vaijerilla on hiljainen ja vetää saman kun kiinavinssi,ojasta,savesta ja suosta :D

ImacInnes 13.08.2009 21:37

Vinsseist?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jammu (Viesti 582765)
Kiinteä vissi peti jottei se "katoa" yön pimeydessä, naru jottei vaijeri mee kierolle ja rupee vituttaan (kuten mulla son niinku hullun mulkku ja pahenee) kestää uittaa, T-max oli itellä kiinni ku auton ostin ja en tie kuin vanha on muutaman vuoden kai, toiminu hyvin, tyytyväinen olen, kerran vedetty 150m kurarännissä ilman pylpyrää konepelliä myöten, pari huiloo taukoa vinssille jatko vaijerin lyhentämisen ajan eikä ees lämmenny.

Ja tosiaan oon itse vaijeriin hyvin kypsä, tie mitenkä sen olenki saanu niin saparolle, ärsyttävä siitäki että vaikee kiepittää nopeesti vaan valorautaan kiinni sillo ku tietää et alle 10m päästä taas vinssataa eikä jaksa kelata sisään.

Eikös tuollainen saparoinen vaijjeri ole jo aika vaihtaa, onkos muut saannut vaijjerit saparolle?

Onkos muuten mitään estettä vaihtaa vaijjerin jälkeen naruun tai toisinpäin? Kita tarvii vissiin ainakin vaihtaa?

t.Ismo Ämmä

Repro 13.08.2009 21:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 582649)
Kertokaapas hyvät ja huonot puolet seuraaviin asioihin:

-vaijjeri vai naru? (narun kestävyysi jos vedossa nirhaantuu, on kuulemma kalliolta autoja putoillut?)
-avo vai koteloitu vinssi?
-kiinteä asennus vai irroitettavalla vinssipedillä?
-halpa vai kallis?
-mainitse mielestäsi hyvä tai huono vinssi?

Sitten muutama mieleen juolahtava kysymys:

-Mikäs noissa vinsseissä "poikii" ja minkä takia, korvaakos takuu yleensä moisen?

-Kuinkas vinssit tykkää uittamisesta?

-Satunnaiseen käyttöön vaijeri, enempään käyttöön naru.
Naru ei tykkää UV säteilystä, mudasta, nirhaumista, joten tulee kalliiksi jos vaan muutaman kerran vuodessa käyttää. Plussana voidaan pitää sitä että on helvetin paljon mukavampi käsitellä kuin vaijeri.
-Avona tietenkin, en nyt keksi mitä iloa koteloidusta vinssistä olisi?
-Kiinteä on yleensä kestävämpi kuin nopeasti kiinnitettävä.
Vinssipeti kannattaa kiinnittää vaikka pulteilla että on tarvittaessa purettavissa.
-Halpa vai kallis, noh, ihan miten tykkää.
-Hyvä vinssi = nopea ja tehokas, huono vinssi = hidas ja tehoton
-Rungot yleensä poikii jos vinssipeti pääsee elämään, vinssin poikittaistangot tai niiden korvalliset rungossa poikii jos vaijeri/naru pääsee pakkautumaan toiseen laitaan.
-Riippuu kuinka vesitiiviiksi vinssi on tehty, ainahan sinne toki vettä pääsee -> rasvahan harvemmin tykkää vedestä ja jos niitä rasvoja ei ikinä vaihda niin rauta pääsee ruostumaan, daah...
releboksejakin on kahdenlaisia, old school solenoideja mitkä voi ottaa kyttyrää vedestä ja sit tuommoisia uudemman mallisia mitkä tuntus olevan aika vesitiiviin oloisia.

Jammu 13.08.2009 22:13

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja temetsu (Viesti 582825)
Tilasin vinssin saksasta. Postikuluineen 216 euroa. Mukaana oli kaikki tarvittavat johdot, rullakita, langaton kaukoohjain ja tietenkin johdollinen säädin.

Veto voima?


Juu kyllä sian saparot vaihtuu naruun vielä ennenku suitsa kasataan tallista taas, ja eikös se sitte vaadi luikukidanki..

tapsa4x4 14.08.2009 05:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jammu (Viesti 582863)
Veto voima?


Juu kyllä sian saparot vaihtuu naruun vielä ennenku suitsa kasataan tallista taas, ja eikös se sitte vaadi luikukidanki..

13000lbs on tolle puutekniikalle ilmoitettu,hyvin tollanen puutekniikka toimii käyttiksen keulalla mitä sitä on aika harvoin tullut vaan käytettyä.

Rekisteröimätön 14.08.2009 06:33

Mulla comeuppi 9000dv ja on todella kurmootettu, mm. 3 vuotta kisoja. Huoltoa sai osakseen vasta nyt kesän aikana. Vettä ja kuraa löytyi sisältä silti toimii kuin junan vessa. Yhden laakerin vaihdoin varmuuden vuoksi (ei pyörinyt ilmalla ja ihan vähän äänsi) maksoi 1,90e.

naru on musta turvallisempi. Koskaan kuitenkaan taakan alle mennä. Nirhannut oon omaakin ja paljon. Kurassa ja auringonpaisteessa säilyttänyt. Silti kestää....

Eli ääni come-upille ja narulle. Hinta laatu suhde kohdallaan.

-sami-

sjeeppi 14.08.2009 09:20

Huolellista huoltoako ?
 
Vaijeri pysynyt hyvänä, kun joka ajoreissun jälkeen, voitelee vaijerin ja sitten vetää sen suoraksi ja jättää vähän jännitykseen käy rätillä läpi vaijeri ja samalla katkon sivuleikkureilla langat jotka töröttää ikävästi (kaksi langan pätkää vasta katkaistu).
Tietysti voi laittaa merivaseliinin tai jonkin muun korroosioaineen samalla.
Vuorokauden venytyksen jälkeen kelaan pientä ylämäkeä pitkin vaijerin kelalle, vaijeri on aina kun UUSI.

Seitsemän vuotta vanha vaijeri !!!

temetsu 14.08.2009 09:41

Juu timbertec ilmoittaa vetokyvyksi 13000lbs eli noin 5900kg. Ja jos se kestää vuoden, niin tuolla esim warnin hinnalla ostaa 5-6 vinssiä. Ja ompahan sen jälkeen varaosiakin.

sjeeppi 14.08.2009 13:16

VAHA
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja kivinen (Viesti 582956)
Pitäisköhän se vaijeri vielä varmuuden vuoksi vahata?

Tottakai, mutta se vaha pysyy vähän huonosti sen vaseliinin päällä, eli ei oikein kannata.

uaz4x4 14.08.2009 18:06

Ittellä on come-up DV9000 vinssi ja hyvin on toiminu ja on uitettu suossa ja vielä toimmii.suosittelen ostaa come-up:n ;)

ImacInnes 14.08.2009 21:39

Vinsseistä!
 
Onkos noilla kelausnopeuksilla käytänössä kuinkakin paljon hyötyä tuolla maastossa vai kerkeekö sitä hitaammallakin pos mättäältä?

8 tai 15m/min?

t.Ismo Ämmä

Jammu 14.08.2009 21:48

Nopeus vaikuttaa kyllä sillon ku autat ajamalla niin auto ruopii hullun lailla ja vaijeri ajelee pikkuhiljaa, tosin, onko sillä sitten niin merkitystä.luulisi hitaammalla saavan enempi voimaa. En pidä kiirettä mättäältä pois jos tie on 50m päässä ja silti pitää metässä ajaa :D

Jii 17.08.2009 14:29

Tuli nyt sitten huutokaupan huumassa hankittua Timbertec ebay:stä. Käyttö tulee tuskin olemaan mitään hc:tä. Saas nyt nähä sitten minkälainen on kunhan saapuu ja saa sen ripustettua Jeepin keulalle. Hinta jäi rahteineen kuitenkin n. 240 euroon...

RIPAX 17.08.2009 22:07

warning
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 583102)
Onkos noilla kelausnopeuksilla käytänössä kuinkakin paljon hyötyä tuolla maastossa vai kerkeekö sitä hitaammallakin pos mättäältä?

8 tai 15m/min?

t.Ismo Ämmä

Juu,asiaa puhuu äijät mun mielestä.Mul on ollu toi sama warni tos nokalla noin 8 vuotta ja pelaahan se.Kertaalleen sen purin tos vuosi sitten,kakkaa oli vähä sisällä.Vaijeria oon aina käyttäny,taidan itekki hommaa narun ens kerralla.Ajan mittaan se vaijeri rispaantuu jos nyt ei oo nii herkkä kolhuille ja kiville.Mut sitä mun piti sanoo et nythän on uuden mallin rele bokseja mis ei oo releitä vaa jotku muut.En tiijä mitä ne on mut on paremman näkönen rakenne.Releitä ei mul oo hajonnu mut korroosio ne pilaa ajan myötä.Toinen tärkeempi ominaisuus ois moottorin virran kulutus.Mun kuus tonnises on samannäkönen moottori ku nois kiinan vinsseis mut uudemmat warnit on paremmal moottoril mikä ei vie virtaa ku puolet vaik on tehokkaampia.Vaijerin ku vetää parikertaa päästä päähän ni akun jännite on alta 11v ja laturi huutaa hoosiannaa.Ja se moottori kärähtää yleensä just sil ali jännitteellä.Warneja on palanu niinku kiinan vinssejäkin.Se vaan kuumenee ja sit poks.Mitään lämpösuojia ei mulla ainakaan oo.Joissain kai on,juu ja nopeus eroja niis kans on,hitaampi monesti ei vie niin paljo virtaa.Ja mikäs kiire siel mettäs on.Seuraavan vinssin ku ostan ni en luultavasti warnii koska se on niin kallis,eikä se ees oo jenkeis tehty vaan missä lie.Moottori on kuulemma joku boschin lisenssi moottori.Taitaa moni halvempi vinssi olla hinta/laatu suhteeltaan parempi.

ImacInnes 10.09.2009 10:13

Vinssin sähköliitokset?
 
Tuli sitten Runva vinssi hankittua ja irroitettava vinssipeti.

Tarvis kytkeä sähköt pikaliittimillä kun on ainakin aluksi irroitettavassa vinssipedissä ja mahdollisuus käyttää kolmessa autossa.
Mistäs ootte noita sähkötrukin pikaliittimiä ostanneet joilla meinasin liitokset tehdä?

t.Ismo Ämmä

ZeiZei 10.09.2009 10:51

Sähkötrukeissa on sopivat pistokkeet, kysy vaikka jostain trukkihuollosta.
Olen muistaakseni nähnyt myös esim. Motonetissä...

Rompe1 10.09.2009 12:07

???
 
Mulla ois tos liittimet jouten tarviikkos???

ImacInnes 10.09.2009 21:56

Vinssin sähköliittimiä.
 
Ei ollut Motonetissä, mutta IKH:sta löytyi 17 euroo kipale.

Eli nyt on.

t.Ismo Ämmä

RIPAX 10.09.2009 23:16

totta töräjät!
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja temetsu (Viesti 582954)
Juu timbertec ilmoittaa vetokyvyksi 13000lbs eli noin 5900kg. Ja jos se kestää vuoden, niin tuolla esim warnin hinnalla ostaa 5-6 vinssiä. Ja ompahan sen jälkeen varaosiakin.

Joo, niin se taitaa olla.Ittellä warni ollu 8 vuotta,kerran vaijeri vaihettu ja pelaa hyvin mutta kerran oon sen purkanu ja rasvannu.Mutta ei ne sisus kalut mitään ihmeellisiä oo,tasavirtasähkömoottori ei ny paljo yksinkertasempi voi olla.Mä oon koittanu vähä sääliä mut on näitä jätkillä palanu.Ja se on tosiaan totta et ku tää makso sillon jotai 1300 euroo et kyl nykyään tän rahalla saa 3-5 halpis vinssiä et en taija enää warnii ostaa.Vaikka uusis warneis se moottori pyörii vähemmäl virralla ja niihin saa niit elektronisii boxei jotka ei oo vesi arkoja niinku nää vanhan mallin releet.Jotenki tuntuu et aika suppeeta on koko vinssi valikoima vieläki ku ei oo ku warnii ja niitten kopioita.Missäs on japsit ja sakemannit?

baxxter 11.09.2009 00:09

Mahtaa lohduttaa siellä suon keskellä, että saa vielä 3 samanlaista kiinavinssiä tilata saksasta tämän hajonneen tilalle, ennen kuin on warnin hinta kasassa..

Elektorinen boxi on varmaan warnilta saatavissa oleva mosfet-loota, hintaakin taitaa olla useamman sataa euroa. Kaikki muut taitaa sisältää liikkuvia osia, vaihtoehtoina 4 tai 2 erillistä solenoidia tai kaikki yhdessä suljetussa paketissa. Ja kun sähkömoottori on niin yksinkertainen laite, toimii kaikki solenoidipaketit kaikissa moottoreissa, oli sitten kestomagneetti tai kenttäkäämi. Ja reilusti virtaa ne uudetkin tehokkaat moottorit haukkaa..

Mutta eipä tuo warnin hinta-laatusuhde hirveästi vakuuta. Omasta mielestä come-upin tai superwinchin kanssa saa parhaiten rahoilleen vastinetta ja rakenne on warniakin fiksumpi (jarru ja vapautin)

Rekisteröimätön 11.09.2009 01:07

saman verran virtaa/watti varmaan kaikki ottaa, vai? ainaki samalla jännitteellä.. on kyseessä kiinan kama , warn tai comeup tms.. sähkölaitteilla vääntö tehään välityksillä, eli nopeampi on suht väkisinkin heikompi teholtaan..

Repro 11.09.2009 06:19

Runvan High Speedissä tuntus ainakin olevan normaalia parempi toi releboksin puoli.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=39719

Lehis 11.09.2009 06:28

Paljos toi Runva painaa?

Ja onkos 6000-10 000 vinsseissä mitn paino eroja?

Repro 11.09.2009 06:37

Varmaan sen saman mitä muutkin planeettavinssit (poislukien isorunkoiset)
Saahan sitä narulla kevennettyä :D

Lehis 11.09.2009 07:33

Paljos se nyt sit painaa ilman vaijeria?

Pitäski puntaroida toi ABT10.

Kattelin tuossa noita mönkijän vinssejä, rinnaikkain istuttavan mönkijän vinssi(5000) painais 19,7kg. Tosin vaijeria kaan ei mene kuin vajaa 20m.

_Tero_ 16.09.2009 16:20

ei kellään sattuis olemaan linkkiä tonne johonkin saksan sivuille mistä sais noita puutekniikoita halvalla:confused::confused:

jv 16.09.2009 17:14

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja _Tero_ (Viesti 593123)
ei kellään sattuis olemaan linkkiä tonne johonkin saksan sivuille mistä sais noita puutekniikoita halvalla:confused::confused:

ebayn kautta on pojat noita tilailleet...

MiKo 16.09.2009 18:09

http://cgi.ebay.co.uk/ELECTRIC-WINCH...d=p3286.c0.m14
http://cgi.ebay.co.uk/ELECTRIC-WINCH...d=p3286.c0.m14

temetsu 18.09.2009 10:48

itse olen asioinut ennemmin saksalaisten kuin engelsmannien kanssa. www.ebay.de ja hakusanaksi seilwinde.
haun jälkeen vasemmasta laidasta valitset Auto & Motorrad: Teile. Siihen pitäisi tulla jokunen sivu autokäyttöön soveltuvia vinssejä. jago24online on myyjän nimi tuolla ebayssä jolta ostin omani. Sain huudettua 146e + postikulut 70e. Ja maksu onnistuu tilisiirrolla.

Jeeper 18.09.2009 11:05

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja temetsu (Viesti 593779)
itse olen asioinut ennemmin saksalaisten kuin engelsmannien kanssa. www.ebay.de ja hakusanaksi seilwinde.
haun jälkeen vasemmasta laidasta valitset Auto & Motorrad: Teile. Siihen pitäisi tulla jokunen sivu autokäyttöön soveltuvia vinssejä. jago24online on myyjän nimi tuolla ebayssä jolta ostin omani. Sain huudettua 146e + postikulut 70e. Ja maksu onnistuu tilisiirrolla.

Vähän on hinnat nousseet Saksassakin, nyt tuon Jagon automaattihuutorobotit nostaa jo yli 220€:n :(

Rekisteröimätön 18.09.2009 11:15

Kompromissiä
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 591451)
saman verran virtaa/watti varmaan kaikki ottaa, vai? ainaki samalla jännitteellä.. on kyseessä kiinan kama , warn tai comeup tms.. sähkölaitteilla vääntö tehään välityksillä, eli nopeampi on suht väkisinkin heikompi teholtaan..


Eipäs vedetä noin yksinkertaisia johtopäätöksiä!

Lopputulos on kompromissi ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Moottorin painosta voi päätellä onko siellä kuparia, näkyy sitten virrankulutuksessa (ja lämmöissä). Taborit esimerkki joissa säästetty materiaaleissa....

temetsu 18.09.2009 13:02

nousi ne vinssien hinnat aiemminkin yleensä yli 180e, mutta omani sain aika halvalla. kyllä se halvallakin irtoaa kun jaksaa kytätä. Työkaveri oli kysellyt noita kiinan vinssejä jostain välittäjältä tai tehtaalta kiinasta ja 3kpl 13000lbs vinssejä olis kustantanut 550e rahteineen suomeen.

Heegi 22.09.2009 03:19

ehkä vähän mutta ei paljon offtopic,mutta sehän sopii kun koko foorumi on offi :D

http://www.preheat.eu/index.php?page=offroad-varusteet

onko kokemusta noista vinsseistä? kelasin tota highspeediä ettei tarvii varttua sitä ulso kelaamista ym
ja samalla tollasen kompuran vois ostaa,ku halvalta vaikutti..

mitä raati sanoo?ovatko ihan huonoja?

Nex 23.09.2009 21:03

Mites onkos Veljekset Keskisellä vinssejä myynnissä ja mihin hintaan, onko kukaan käynyt kahtomassa? vuoden takuunhan ne taitaa myöntää kaikille sähkövehkeille.

arho 24.09.2009 12:57

En nyt malta olla heittämästä lusikkaa tähän soppaan, vaikka jutun aloittaja on hankkinut vinssin jo ajat sitten!

Eli, mulla on "offiputiikki" täällä eräässä Suomalaisten suosimassa turistikohteessa, ja tuotevalikoimaan kuuluu juurikin samaisen kiinalaisen valmistajan vinssi mitä Preheat myy siellä Suomessa. Kokemuksesta voin sanoa, että niin laadullisesti/ tukku hinnaltaan vinssi kuuluu kiinalaisten vinssien " Premium" luokkaan. Jokainen meiltä myyty vinssi avataan ja vaihteiston rasvat vaihdetaan ( suomessa opittu toimenpide, tarpeellista?) Yhdessäkään vinssissä ei ole havaittu aikaisemmassa viestissä mainittuja metalli lastuja/ siruja/ paloja.

Korroosion kestävyys on hyvä. Sääolosuhteethan meillä poikkeaa aika paljon Suomen oloista, mutta Atlantin suolat söi ainakin meidän autosta kromi antennin 3 viikossa.

Vinssi köysi muuttaa UV-säteilyn ansiosta väriään noin kuukaudessa, ainakin täällä. Helppo välttää vinssi pussilla!

Sähkömoottorit hyvä laatuisia, tehtaan itsensä tekemiä ( samat moottorit kuin eräässä huomattavasti hinnakkaammassa vinssissä, !).


Meillä täällä alan harrastajat kayttävät lähes poikkeuksetta Warnin räikkää. Jokainen voi kuvitella, ettei se ole aivan reilua verrata warnia kiinan vinssiin. Toisealta nykyinen taloudellinen tilanne, on tehnyt sen että ominaisuuksiltaan ehkä puolet " huonompi" mutta hinnaltaa 4/5 halvempi vinssi käy myös kaupaksi!

Tämä siis täysin Suomalaisista jälleenmyyjistä riippumaton kommetti, joka pereustui omiin havaintoihin/ kokemuksiin!

Kiitos, ja nyt lähden vuorille offaa!

jampeli 08.12.2009 09:54

Olen miettinyt sähkövinssiä Suzukin nokalle ja kaipaisin mielipiteitä mikä kannattaisi ostaa.
Vaihtoehtoina on ollut :
Runva 12000 lbs narulla
Runva 9500lbs Vinssi narulla "High speed"
Noi on melkein samanhintaisia joten kumpi olisi parempi? pienempi olisi nopee kaksvaihteinen mutta jaksaako se vetää kunnolla?

Kolmas vaihtoehto on Timbertech 13000lbs vaijerilla ?

jakenbj 08.12.2009 10:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 621435)
Olen miettinyt sähkövinssiä Suzukin nokalle ja kaipaisin mielipiteitä mikä kannattaisi ostaa.
Vaihtoehtoina on ollut :
Runva 12000 lbs narulla
Runva 9500lbs Vinssi narulla "High speed"
Noi on melkein samanhintaisia joten kumpi olisi parempi? pienempi olisi nopee kaksvaihteinen mutta jaksaako se vetää kunnolla?

Kolmas vaihtoehto on Timbertech 13000lbs vaijerilla ?

Miksei Preheatin myymää 9500 high speediä???On ainaski hinta ja laatu kohilaan.

hazzinen 08.12.2009 16:06

eipä ehkä ihan asian suuntasta, mutta vinssiasiaa kumminkin. ostin tommotteen atv-vinssin motonetistä, 70 makso. tulee pelkästään tuon auran nostoon/laskuun, joten varmaankin ajaa asiansa. hyvää ja huokeeta! =0)##

T€€MU 08.12.2009 17:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja arho (Viesti 596046)
Meillä täällä alan harrastajat kayttävät lähes poikkeuksetta Warnin räikkää. Jokainen voi kuvitella, ettei se ole aivan reilua verrata warnia kiinan vinssiin.
Kiitos, ja nyt lähden vuorille offaa!


Jaha jaha... päästään kohti kliimaksia ;)

Nyt voidaankin kysyä mitä eroa on kiinassa tehdyllä warnilla ja kiinassa tehdyllä diudiu-vinssillä ?

nimim. mikä poksahti ? jaa warnihan se taas..

Tumi 08.12.2009 17:33

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja RIPAX (Viesti 591431)
Missäs on japsit ja sakemannit?

Jaa mut käviskö ruotsi? Sieltähän tulee kaikkea muutakin hauskaa offi kamaa.

hutikka 08.12.2009 19:49

No kysytään vielä mielipiteitä mekaanisista vinsseistä,eihän otsikko niitä kiellä.Eli mekaanisten vinssien hyvät ja huonot puolet verrattuna sähkövinssiin:confused:?
Ostin mekaanisen vinssin pajeroon koska sain sen edullisemmin kuin sähköisen vastaavan,käyttökokemuksia ei ole vielä.Joten kyselisin mielipiteitä mekaanisista vinsseistä,jos aihe "sähkövinssi VS mekaaninenvinssi" on jo olemassa niin linkki:cool:

temetsu 08.12.2009 20:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hutikka (Viesti 621573)
No kysytään vielä mielipiteitä mekaanisista vinsseistä,eihän otsikko niitä kiellä.Eli mekaanisten vinssien hyvät ja huonot puolet verrattuna sähkövinssiin:confused:?
Ostin mekaanisen vinssin pajeroon koska sain sen edullisemmin kuin sähköisen vastaavan,käyttökokemuksia ei ole vielä.Joten kyselisin mielipiteitä mekaanisista vinsseistä,jos aihe "sähkövinssi VS mekaaninenvinssi" on jo olemassa niin linkki:cool:

Minkäslaisen vinssin ostit. Paljon siinä on vetokykykyä ja mitä maksoi

hutikka 08.12.2009 20:36

BJ:n Orkkis,läpivetävä,käännetty ja tehty peti pajeroon.30m 8mm vaijeria.alle 500e
en tiedä paljonko vetää,riippuu kai millä vaihteella huuattaa..

khonkonen 08.12.2009 20:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hutikka (Viesti 621573)
No kysytään vielä mielipiteitä mekaanisista vinsseistä,eihän otsikko niitä kiellä.Eli mekaanisten vinssien hyvät ja huonot puolet verrattuna sähkövinssiin:confused:?
Ostin mekaanisen vinssin pajeroon koska sain sen edullisemmin kuin sähköisen vastaavan,käyttökokemuksia ei ole vielä.Joten kyselisin mielipiteitä mekaanisista vinsseistä,jos aihe "sähkövinssi VS mekaaninenvinssi" on jo olemassa niin linkki:cool:

Mulla pätkä pajerossa kans mekaaninen tojotan vinssi. Pari ongelmaa havainnut:
- Vaijerin sisään kelaaminen hankalaa, jos ei oo kaveria. (Vertaa sähkövinssi kaukosäätimellä)
-Sokkatapin keston mitottaminen, jottei särkisi mitään muuta. Vinssi on melko tunnoton vetäjä, eli voimaa ainaki on.

hutikka 08.12.2009 21:26

OT mutta oisko hyvä murtopultti 8.8 6mm?ennemmin pultti paskaks kun vinssi tai loota.

jampeli 08.12.2009 21:31

6mm pultti on ihan hyvä. Riittää aikamoisiin vetoihin mutta katkee vielä ennenkuin mikään hajoo.Tojotan mekaanisen alkuperäisen 8mm vaijerin sillä ainakin katkoi moneen kertaan.

Viipo 08.12.2009 21:54

Tojotan mekaanisen orkkisvaijeri nyt onkin kuraa. Ohjekirjan mukaan se on mitotettu 1500kg vetoon, eli oisko se niinku ~3333lbs.

Itellä on nykysellään 11mm naru, ja 12.9 8mm sokkapultti. Mieluummin katkon sitä narua ja sitten pleissaan, ku rupeen suossa konepeltiä myöten ollessa vaihtamaan sokkapulttia.

10mm hissivaijeria ainakin voi pätkiä, kuin lakua. 18 000 lbs luvattu narukin tykkää katketa ennemmin.

Ainoo ongelma siinä on, että pitkissä vedoissa tykkää lämmetä vähän turhankin kanssa. Viime talvena räjähti stefat pihalle, kun 1,5km vinssattiin hojoa umpihangessa etiäpäin putkeen. Toki suurimmalla vaihteella ja kaasu pohjassa kokoajan :P

Jaa niin se linkki:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=53973

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja mikjus (Viesti 515310)
Niin tämähän on täysin mietittävissä sen mukaan mikä käyttötarkoitus tulee olemaan. Jos haluat olla pelastava enkeli ja se joka ei koskaan vinssiongelmien takia jää suohon ja lopuksi vinssaa kaikki muutkin ylös niin mekaaninen on silloin asiaa. Luotettavuus on patarautaa mutta kuten mainittu niin jos kone ei käy niin ei vinssikään pyöri. Samoin kuin renkailla auttaminen mekaanisella on lähinnä kaivatusta koska renkaat pyörii samaa tahtia kun vinssi vetää. Vinssi pitäisi saada vetämään nopeammin kuin mitä renkaat pyörii ja se kyllä onnistuu esim. lietekärrystä lainatulla kertojalla mutta taas joudutaan rakentamaan kardaanin väliin painavia kikottimia.


Pasi66 09.12.2009 15:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja jampeli (Viesti 621435)
Olen miettinyt sähkövinssiä Suzukin nokalle ja kaipaisin mielipiteitä mikä kannattaisi ostaa.
Vaihtoehtoina on ollut :
Runva 12000 lbs narulla
Runva 9500lbs Vinssi narulla "High speed"
Noi on melkein samanhintaisia joten kumpi olisi parempi? pienempi olisi nopee kaksvaihteinen mutta jaksaako se vetää kunnolla?

Kolmas vaihtoehto on Timbertech 13000lbs vaijerilla ?

Mulla on ollu kisakäytös läjän nokalla Runva 9500lbs "High speed" 8,6hp:n moottorilla yksivaihteinen, todella nopea myös kuormalla
(mielestäni vetonopeus kuormalla on tärkeämpi kun tyhjän narun veto" sen voi tehdä vinssiapinakin") Voima ei ole loppunut ja Virta riittää läjän vakio laturilla ilman ongelmia.
Planeetassa valmiiksi notkeat vaseliinit,ei mitään vakio kiinalaista karhun p:aa
Hinta 490€
Takuu 2vuotta
Ei mun mielestä paha hinta/laatu suhde

TEAM Pohojanmaa 2

jampeli 16.12.2009 20:22

Preheatin 9500lbs highspeed tuli ostettua ja ihan hyvältä vaikuttaa.
On muuten ilmeisesti Haisen Winch merkkinen, ainakin kuvien yms perusteella samoja
http://www.hswinch.cn/docc/chan.asp?c_id=381

jpisteh 07.01.2010 18:50

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 591451)
saman verran virtaa/watti varmaan kaikki ottaa, vai? ainaki samalla jännitteellä.. on kyseessä kiinan kama , warn tai comeup tms.. sähkölaitteilla vääntö tehään välityksillä, eli nopeampi on suht väkisinkin heikompi teholtaan..

Nyt ei mennyt minulle jakeluun, yllä oleva kommentti....

Vinssit ovat minulle outoja, joten kohta 2 h aikaa viettänyt aiheen piireissä.... ja sitä ennen 2 h käytti aikaa kun onki Civicciä ylös ;-(.

Sähkömoottorin hyötysuhde ei varmaankaan ole vakio (käynnistysmoottoreissa ainakin suuria eroja), vaan siihen vaikuttavat monet asiat
- sisäiset vastukset (hiiliharjat, hiilikiskot jne...)
- moottorityyppi (starteissa ainakin käytetään... useampaa vaihtoehtoa)
- mootttorin suunnittelu (käämien paikat, paksuudet ja sijainti, kollektorit jne....)

Sähkömoottorista tulee "vääntö" ja välitykset sitä kasvattavat (tai pienentävät).... Mutta vääntö tulee sähkömoottorista.

Käytetäänkö kestomagneettimoottoreita vinsseissä?

j.h

kannattajia löytyy joka lähtöön, niin kuin autoissa....

escorvet 07.01.2010 22:23

http://cgi.ebay.co.uk/ELECTRIC-WINCH...ht_7721wt_1009

Onko tollasta kukaan kokeillu? Onko hintansa arvoinen???

Lähinnä kiinnostaa että onko noi yhtään parempia ku timbertech vinssit.

¤Offi-Osku¤ 07.01.2010 22:23

Itse meinasin tommosen tilata 12v, mutta jäi sitten tilaamatta.

Racingrabbit 08.01.2010 07:26

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja escorvet (Viesti 630548)
http://cgi.ebay.co.uk/ELECTRIC-WINCH...ht_7721wt_1009

Onko tollasta kukaan kokeillu? Onko hintansa arvoinen???

Lähinnä kiinnostaa että onko noi yhtään parempia ku timbertech vinssit.


Löytysköhän tuohon firmaan jotain sähköpostiosoitetta,josta voisi tiedustella Suomeen toimitusmahdollisuutta ja hintaa?

Jopo_ 08.01.2010 08:18

Tuollahan se luki sivulla siinä taulukossa (Shipping Charges For Europe):


Suomeen

45.0KG (12,500lb Winch) £91.00

52.0KG (17,000lb Winch) £98.00

Toimitusaika 4-6 päivää

MakeO 08.01.2010 18:57

Kannattaako ihan oikeesti säästää muutama kymppi siinä että tilaa ite "halppis" vinsssinsä Saksasta,Ranskasta,Espanjasta,Englannista tai jostain muualta mistä saa summan X säästettyä,jos koto Suomessa on jo aika hyvä kattama eri merkeille maahantuojia..?
No okei varmaan saa säästettyä jonkin euron vinssin hinnassa,mutta mä luulen että jos tulee jonkin ongelma tilanne niin täältä saa myyjän kiinni oli kellonaika tai viikonpäivä mikä vain ja varmasti varaosa ja takuu asiat hoituu nopeammin ja kivuttomammin...

MakeO 08.01.2010 19:01

Niin ja se vielä unohtu sanoa että, muun muassa tämän palstan sponsorointi on aika paljolti kiinni siitä ainakin mulla miten kauppa käy palstan kautta...

akiky 08.01.2010 19:48

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja MakeO (Viesti 630778)
Niin ja se vielä unohtu sanoa että, muun muassa tämän palstan sponsorointi on aika paljolti kiinni siitä ainakin mulla miten kauppa käy palstan kautta...

Eiköhän tämä palsta saada pyörimään vaikka kolehdilla, jos niikseen tulee. Tietysti hyviä pointteja, mutta asiakkaiden uhkailu ei ole ehkä paras tyyli saada niitä.

Korpikumpu 08.01.2010 20:04

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 621503)
eipä ehkä ihan asian suuntasta, mutta vinssiasiaa kumminkin. ostin tommotteen atv-vinssin motonetistä, 70 makso. tulee pelkästään tuon auran nostoon/laskuun, joten varmaankin ajaa asiansa. hyvää ja huokeeta! =0)##

Itellä on varmaan sama vekotin ja samassa käytössä. Osittain kyllä myös suokuopasta kiskomiseen...

Toiminut molemmissa tarkoituksissa ihan hyvin. Miinuksena voisin sanoa, että on perkuleen kovaääninen alkuperäiseen Hondan vinssiin (en tiedä valmistajaa) verrattuna. Vaihdoin siis tuon alkuperäisen pois, kun meni joku muovinen tiiviste levy rusinaksi, eikä uutta löytynyt. Alkuperäinen oli kyllä vahvempi vetämään, vaikka samoja lukemia tarjoavat. Uudessa tuli vaan enemmän roipetta mukana, mm. pylpyrä.

No meni vähän ohi, mutta menköön...

Jopo_ 08.01.2010 20:32

Näyttää tuolla saksan ebay:ssa olevan koko ajan noita vinssejä myynnissä, huudoista riippuen 220-260e kuluineen vakuutettuna lähetyksenä suomeen.

MakeO:llakin on kyllä pointtinsa. Esim. preheatillakin 450e vinssiin saa jopa kahden vuoden takuun. Tuolta ebaysta kun tilaa niin se on aivan varma, että sitä ei takaisin kannata lähettää jos se menee paskaksi, tulee nimittäin sen verran kalliiksi.

ebay.de ja hakusanaksi seilwinde niin löytyy

Ipe64 08.01.2010 20:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja akiky (Viesti 630798)
Eiköhän tämä palsta saada pyörimään vaikka kolehdilla, jos niikseen tulee. Tietysti hyviä pointteja, mutta asiakkaiden uhkailu ei ole ehkä paras tyyli saada niitä.

:confused:Uhkailua? hmmnnn...mielenkiintoista:eek:.
Ikävä kyllä se on itseasiassa juuri noin kuin Make sen toi esille!

"Kannattaako ihan oikeesti säästää muutama kymppi siinä että tilaa ite "halppis" vinsssinsä Saksasta,Ranskasta,Espanjasta,Englannista tai jostain muualta mistä saa summan X säästettyä,jos koto Suomessa on jo aika hyvä kattama eri merkeille maahantuojia..?
No okei varmaan saa säästettyä jonkin euron vinssin hinnassa,mutta mä luulen että jos tulee jonkin ongelma tilanne niin täältä saa myyjän kiinni oli kellonaika tai viikonpäivä mikä vain ja varmasti varaosa ja takuu asiat hoituu nopeammin ja kivuttomammin..."

Ja tätä tapahtuu,paljon,tosin kysellään et mitäs tehdään kun mun tilaama tuote hajos ja kun te myytte/tuotte tätä kans,ni eiksvois...jne.
Hirveesti ihmetellään et ku ei ole esim. renkaita maassa ja siitä ja tosta nykyään huono tarjonta....juu,sitä saa mitä tilaa:rolleyes:,eli kun ei oikein ole kysyntää ei ole tavaraa välttämättä oikein tarjollakaan ja toimitaan pitkälti tilausmenetelmän kautta.
Ja tuo sponsorointi ei välttämättä koske pelkästään palstaa,vaan myös kilpailujen ja tilaisuuksien järjestämistä sekä mahdollisesti kilpailijoiden suoranaista "avittamista",toki onhan meillä meikäläistä isompia firmoja jotka varmasti vielä pystyvät....;)
"Pilkit palkinnoiksi?"kuin muissakin autourheilumuodoissa(ko).
Kovasti oon koittanut olla mukana...ja koitan olla jatkossakin,mutta,oli pakko:o
T.Ipe64/Ipefix

hazzinen 22.02.2010 10:03

no kuis tämmönen, kaamee mörkö mutta samaa hintaluokkaa warnilaisen kans: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedS...emcode=moo2250

pattis 22.02.2010 20:37

minkäs kokonen vinssinkutale tommoseen blazerin röhköön pitäs laittaa? :confused:

hazzinen 23.02.2010 15:21

no rumin ja kallein tietty mitä budjetti antaa myären =0)##. kait se joku 12000 libsinen pitääs olla

Jopo_ 23.02.2010 15:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 645039)
no kuis tämmönen, kaamee mörkö mutta samaa hintaluokkaa warnilaisen kans: http://kauppa.savenmaa.fi/PublishedS...emcode=moo2250

Laitetaanko tuo itse vinssi kiinni autoon vai puuhun kun vinssataan? Sehän ois kätevä peli jos sen saa kiinni puuhun ja siittä vaijeri auton nokkaan. Safarilla pärjäis hyvin vinssittömilläkin autoilla jos vain yks tuommonen ois matkassa.

Edit: Ja ei kait tuommoista nyt kauhean mahohon ois tehdä moottorivikaisesta kiinanvinssistä ja vanhasta briggs und strattonista.

pattis 23.02.2010 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja hazzinen (Viesti 645476)
no rumin ja kallein tietty mitä budjetti antaa myären =0)##. kait se joku 12000 libsinen pitääs olla

juu mahollisimman ruma tietenkin:D

jpisteh 24.02.2010 22:45

Muutaman kympin ehkä säästää ja saada vaivaa lisää, kun itse hankkii ulkomailta...

Tuntuu näiden kotimaisten kiinavinssien kauppialla olevan kova myynti into, viittii laittaa jopa hinnan ja tyypin.... mutta mitään teknillisiä faktoja ei viitsitä kertoa, ne pitää hoitaa googlen kautta ulkomaisilta sivuilta.... Niin eikös sen voi tilata niiltä jotka jaksavat asiakkaita informoida.

Suomi siirtyi SI-järjestelmään viime vuosituhannella, niin luulisi oleva asiaakkaalle palvelua, kun vinssin vetokyky ilmoitettaisiin edes kg arvona (kN olisi se virallinen, mutta....)

j.h

jpisteh 24.02.2010 23:06

Warn TABOR 12K, onkos vinssistä kokemuksia?

Mistä moisen saa edullisesti, ipefixin hinta vaikutti aika kohtuulliselta vai?

http://www.ideatuli.fi löytyy vähän faktoja ja sijaintikin sopivampi omaan liikenteeseen ;-)
ja
http://www.warn.fi/index.php?sivu=tu...yhma=&tuote=22

j.h

Pitäisi vähän puita vinssata ;-)

Jyrays 25.02.2010 18:29

Mulla on taa http://www.warn.com/truck/winches/src/M8274-50.shtml Jeepin nokalla...

10 vuotta vanha, vain huolto toimia...

50m vetoa, nopeus 22,4 metria minuutissa ja siita alaspain! ;)

jpisteh 27.02.2010 16:48

Sähkövinssi Tabor 12k, 12V, 5400kg versus Sähkövinssi Tabor 9k, 12V, 4000kg

Molemmat ovat fyysisesti liki samankokoiset ja painoiset, 12k virrankulutus on pienempi, koska vetovoima on tehty välityksillä, siis samoin myös hitaampi...

j.h

Rytari 27.02.2011 15:38

olikos jollain mittään vertailutaulukoa nyt sitten noitten vinssien nopeudesta, monestakin vinssistä kyllä löytyy vähän aikaa haeskelemalla line speed taulukko, mutta kauhean työn takana sekin on...

tähän mennessä nopein "paperien mukaan" on on goldwischin isorumpuinen briteissä, kotimaisilta myyjiltä etenkin tota nopeus ja muitakin tietoja saa aika lailla haeskella ja yv:llä kun olen kysellyt niin ei tule edes vastausta muutamilta.


kokemukseen perustuva tieto nopeudesta ja kestävyydestä olis kuiteski sitä parasta antia.
joku 8-9.5 nopsakka vinssi vois olla semmonen mukava hankinta kun seuraavaan autoon visssiä sovittaa.

lacrits68 01.03.2011 20:31

moi!

Oliskohan tuosta mihinkään? http://www.firstfour.co.uk/champion/...364-646405.php

//Janne

Rytari 01.03.2011 22:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja lacrits68 (Viesti 745379)
moi!

Oliskohan tuosta mihinkään? http://www.firstfour.co.uk/champion/...364-646405.php

//Janne

ei puhettakaan välityssuhteesta, line speedistä ja painosta...


champion, kingone ja tds goldfish näyttää kuvissa samalta... erona vain hinta ja tiedot... championeista huonoiten löytyy, ja esim kingone 9.5c nopeus tyhjänä 4.5m/min ja tds 9.5c on 17m/min.. ja vesitiivis.

pitää saada ehdottomasti max tonnilla, narulla ja joku 14--> m/min tyhjänä, kuorman kanssa näkyy kaikki vetävän sen pari metriä....

lacrits68 02.03.2011 00:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 745448)
ei puhettakaan välityssuhteesta, line speedistä ja painosta...

Löytyi toisaalta:

Specifications
Rated Pull Line 12000lb (5400kg)
6hp /4.5kw Series Wound Motor
Gear Reduction 254:1
Drum Size 63.5mm x 229mm
Mounting Pattern 254mm x 114.3mm
Weight 45kg

ja saman valmistajan "uudempi versio" http://dl.dropbox.com/u/5846105/Winc...EWX%20Spec.pdf

pahasti saman näköisiä...! http://www.electricwinchshop.co.uk/k...12-0c-12v.html

Ite en ole mikään HC käyttäja ja käyttöä löytyy satunnaisesti paikallisilla off treffeillä...! Autona LR 110

//Janne

Rytari 02.03.2011 21:34

noikin tuntuu ihan ok laitteilta, tosin mä kun en ajatellut ihan noin isoa laittaa, 9tonninen saa piisata niin kovinhan hitailta noi paperilla näyttää verrattuna esim lipposen myymiin

TML X8288 695,00€
i Comeup DS9,5 850,00€ jotka molemmat on vissiin 19m/min tyhjänä

atlokin warnitarjous on hieman kalliimpi mutta siinä onki jo naru mukana...

tds goldfish taasen on lähes saman hintainen (£389+vat sis.asennushilut, pylpyrän) kun noi sun laittamat 12000lbs, mutta nopeus on siiinäkin 17m/min tyhjänä, 125 puntaa lisää ja saa 30m dyneemaa aluliukukidalla saman..

baxxter 02.03.2011 22:22

En ihan sokeasti lähtis noihin ilmotettuihin nopeuksiin luottamaan. Tabor 9k ja EWX9500 tjsp ilmoitetut nopeudet oli samat mutta selkeästi kiinalainen oli hitaampi (ja äänekkäämpi).

piippu 05.10.2012 21:30

1 Liiteet
Jatketaas wanhaa keskustelua.....

Pystyykö TML X12500 vinssistä kääntää vapautusvivun päätyä muhun asentoon kuin suoraan ylös? (kun en ole ikinä tuollaisen sisälle katsellut ja ihan tuliterä laite kyseessä, niin ei kehtaa ihan kokeilumielessä räjäyttää pöydälle)
Cherokeen syylärin alla vähän ahdasta ja olisi huomattavasti helpompi jos sen päädyn voi tosiaan pyöräyttää niin että vapautusvipu sojottaisi suoraan eteenpäin....ja saisi vinnsin muutenkin ylemmäs :p (kiinnityspulttien puolesta homma onnistuisi, mutta onko tuolla sisällä jotain semmosta, että homma vaan ei mene kuin ajatus?)

Kuvatus vastaavasta kapistuksesta:

vilenius 06.10.2012 08:22

käytä toi vapautus vipu irti ja kato onko sielä vaan semmonen ura mihin vipu menee jos näin niin sittehän sen voi kääntää.T-Max vinssisä on ainaki sillai mut toi vaihteistonpääty on vähä eri näkönen.

Patu925 06.10.2012 15:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja piippu (Viesti 923270)
Jatketaas wanhaa keskustelua.....

Pystyykö TML X12500 vinssistä kääntää vapautusvivun päätyä muhun asentoon kuin suoraan ylös?

Pystyy. päätykoppa 6koloruuveista auki, vedä 3mm ulospäin ja pyöräytys uuteen asentoon ja ruuvit kiinni.

Pätikkä 06.10.2012 21:54

Vinssi Pathfinderiin
 
Tuli hankittua Pätikkä metsästys- ym. kevyeen maastokäyttöön. Siltä varalta että ajan auton jonnekin kiinni, olisi autossa hyvä olla vinssi. Vinssistä olisi varmaan iloa myös puiden kaadossa, venehommissa jne.

Onko kukaan asentanut Pätikkään tai Navaraan vinssiä, mitä muutostöitä se on edellyttänyt ja mitkä ovat olleet kustannukset? Onko olemassa muuta tapaa vetää auto pois pulasta, HiLift ehkä?

Kiitos vastauksista!

Porvoon Hilma 07.10.2012 15:37

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pätikkä (Viesti 923611)
Tuli hankittua Pätikkä metsästys- ym. kevyeen maastokäyttöön. Siltä varalta että ajan auton jonnekin kiinni, olisi autossa hyvä olla vinssi. Vinssistä olisi varmaan iloa myös puiden kaadossa, venehommissa jne.

Onko kukaan asentanut Pätikkään tai Navaraan vinssiä, mitä muutostöitä se on edellyttänyt ja mitkä ovat olleet kustannukset? Onko olemassa muuta tapaa vetää auto pois pulasta, HiLift ehkä?

Kiitos vastauksista!

En tohon autoon, mutta jos haluut lukea hilux takavinssistä niin löytyy täältä palstalta,

http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=Takavinssi

Vielä sen verran, että mulla on tossa 10000 lbs eli 4,5 tonnin vinssi ja sillä oon ton Hilman jo kolme kertaa vetänyt mudasta. Ei ois lähtenyt tunkkaamalla tai ois menny koko päivä puljatessa.

Mika P 07.10.2012 16:25

Minkälaisia hydraulimoottoreita porukat on käyttäny noitten toitsujen mekaanisten vinssien kanssa olisi tarkoitus rakentaa valmetin 502:seen eteen vinssi? pyörintänopeuden ja koon suhteen?

piippu 07.10.2012 16:44

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 (Viesti 923449)
Pystyy. päätykoppa 6koloruuveista auki, vedä 3mm ulospäin ja pyöräytys uuteen asentoon ja ruuvit kiinni.


Kiitokset! :)

Nuhapumppu 27.11.2013 19:55

Vanha aihe mutta ajankohtainen aina. Eli onko kenelläkään kokemuksia nuista MakeO:n/maplehillin myymistä vinsseistä,ja nyt siis kyse tuosta PowerMax:ista? Ja kaikki mielipiteet kiinnostaa,myöskin nopeus/teho muttei "osta ennemmin 10000€" warni" kommentit ei. Painotetaan siis että virveli tulossa 1gen. pitkän pajeron keulaan eikä kilpailla vaan ajetaan vain omaksi iloksi ja muiden harmiksi,kiire ei ole niin mihinkään.
Tuommoista 9,5 narulla haaveillut.http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=134311

GrapL 28.11.2013 20:37

1. TML
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/308916/129

2. RUNVA
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/146530/129


Molemmista kysymyksiä: saako näihi narun jälkikäteen asennettua? Tekeekö kummallakaan mitään? Kestäneeköhän vesileikkejä? Kokemukset? Löytyykö 300-500e hintahaarukkaan parempaa?

Kohde mihi jompaa kumpaa tässä oon pähkäilly ois suzuki sj413..

HRD 28.11.2013 21:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GrapL (Viesti 1072054)
1. TML
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/308916/129

2. RUNVA
http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...iew/146530/129


Molemmista kysymyksiä: saako näihi narun jälkikäteen asennettua? Tekeekö kummallakaan mitään? Kestäneeköhän vesileikkejä? Kokemukset? Löytyykö 300-500e hintahaarukkaan parempaa?

Kohde mihi jompaa kumpaa tässä oon pähkäilly ois suzuki sj413..

Narun saa laitettua vinssiin kuin vinssiin. Itse en laittaisi suikkaan 12 tonnista vinssiä vaan katselisin 9500 kokoluokan vintturia ja jotain mieluusti vaikka perus mallia nopeempaa.

Repro 28.11.2013 21:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja HRD (Viesti 1072077)
Narun saa laitettua vinssiin kuin vinssiin. Itse en laittaisi suikkaan 12 tonnista vinssiä vaan katselisin 9500 kokoluokan vintturia ja jotain mieluusti vaikka perus mallia nopeempaa.

12 tonninen vinssi on todella turha Suzukin keulalla, saa olla jo yritystä jos sen saa niin jumiin ettei 9500 lbs vinssi riitä.
Mieluummin tommonen nopea. http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/64014/129
Laturi, akku/akut sekä piuhoitukset pitää olla kunnossa.

GrapL 29.11.2013 10:03

Olipa hyvä siis että otin asian puheeksi. Ajattelin vain sitä et 12t vetää vähemmä virtaa ku 9500 muut tietty nopeemmalla 9500 ei vinssailussa mene aikaa niin paljon. Oisko muita suositeltavia nopeita vinssejä tuoho max 500 € hintaluokkaan?

GaryRock 29.11.2013 22:55

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1072078)
12 tonninen vinssi on todella turha Suzukin keulalla, saa olla jo yritystä jos sen saa niin jumiin ettei 9500 lbs vinssi riitä.
Mieluummin tommonen nopea. http://www.offroadtarvike.fi/verkkok...view/64014/129
Laturi, akku/akut sekä piuhoitukset pitää olla kunnossa.

Jos puhutaan kiinalaisista vinsseistä, niin 12000 lbs voi hyvinkin olla 7000lbs.
Itellä runva 12000 Suzukin keulalla ja välillä loppuu puhti siitäkin, tosin vinssaan sillä muutakin kuin autoa.

Repro 30.11.2013 01:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja GaryRock (Viesti 1072491)
Jos puhutaan kiinalaisista vinsseistä, niin 12000 lbs voi hyvinkin olla 7000lbs.
Itellä runva 12000 Suzukin keulalla ja välillä loppuu puhti siitäkin, tosin vinssaan sillä muutakin kuin autoa.

Miten saat pysymään auton paikoillaan jos 12 000lbs vinssistä puhti loppuu?
Ettei ole virran vähyyttä?
Jossain kisassa(en muista missä) huomasi selvästi että vinssi puutui aikaisempaa nopeammin, loppujen lopuksi syyksi paljastui ihan vain pieni halkeama akunkengässä.

GaryRock 30.11.2013 08:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Repro (Viesti 1072540)
Miten saat pysymään auton paikoillaan jos 12 000lbs vinssistä puhti loppuu?
Ettei ole virran vähyyttä?
Jossain kisassa(en muista missä) huomasi selvästi että vinssi puutui aikaisempaa nopeammin, loppujen lopuksi syyksi paljastui ihan vain pieni halkeama akunkengässä.

Ei ole virran vähyyttä. Auto pysyy paikalla esim. liinoilla ja ajamalla sopivaa kiveä vasten. Enkä edelleenkään usko, että kiinalaisen 12000lbs on läheläkään sitä

timpe83 30.11.2013 09:05

Ite kiskon riski 2000kg autoa runvan 9500:lla nopealla vinssillä ja akselit irtoaa ennemmin kuin voima loppuu.. ;-) virtaa pitää olla että vinssi jaksaa vetää, mulla on edessä 95A agm akku ja takana 95A normi akku takavinssille, laturina 90 amppeerinen ja tuntuu että oikeen pitkässä vedossa virta meinaa kuitekin loppua..

GaryRock 30.11.2013 14:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja timpe83 (Viesti 1072597)
Ite kiskon riski 2000kg autoa runvan 9500:lla nopealla vinssillä ja akselit irtoaa ennemmin kuin voima loppuu.. ;-) virtaa pitää olla että vinssi jaksaa vetää, mulla on edessä 95A agm akku ja takana 95A normi akku takavinssille, laturina 90 amppeerinen ja tuntuu että oikeen pitkässä vedossa virta meinaa kuitekin loppua..

Itse kiskoin reilu kuution kiviä, joissa ei pyöriä alla. Virta loppuu väkisinkin pitkässä vedossa, vaikka olis satoja ampeeritunteja.


Sivu luotu: 07:49 (GMT +2).